mixad mat!!
Joo, dt e såhära att jag har börjat mixa maten år råttorna för att dom inte ska plocka ur maten och gömma dom på olika ställen.
Undrar om man kan göra d varige dag lr om man ska varigera?
Dom verkar iaf tycka det är ok att få allt mixat.
Sen undrar ja hur mkt man ska ge dom när man mixar allt.

jag mixar också maten ibland, när jag orkar typ:P Tror inte det spelar någon som helst roll för råttorna om de får färskmaten mixad eller ej, gör som du känner. Det är ju ändå "mjuk" mat och har ingen funktion för att fila tänderna eller så.. blir bara mkt mindre å städa efter dom:P Ge lika mkt som när du inte mixar =)

Okej (: Hehe, smaart ^^ Är nog lite fö trött att tänka(A) haha.. Men råttornas nosar blir gladdiga o söta ^^ :D o maten ser massa äcklig ut xD haha kul o ta kort på ;D

jaaa de e ju värsta päckelrörorna man mixar ihop:D Men jag tycker d e rätt kul, hihi, ha i lite av allt man har liksom :P

hehe super kul juuh ^^ xD

jag ska nog åka å handla massa goda grejer å göra smaskiga konstiga röror av imorgon..hihih. fett bra å ha i frysen ju! =D

Haha, joo ^^ mina fick korv, yoghurt, salad o makaroner i sin röra idag:P lukta gott xD dom har nästan ätit upp allt :| hihihi

Åh, det låter ju..uhm..jättegott! :P yoghurt och makaroner har alltid varit min svaghet! ;P Mina fick tortillini och broccolipuré idag =)
LÄNGTAR TILLS JAG FÅR RÅTTOR :)

^^

Mina råttor verkar vara de enda som inte gillar när man mixar maten? Har provat 2 ggr men de rör knappt det då. Måste man "lära dem" kanske? *sno, sno tråd….*

ja lärde inte minna, ställde in en skål me mixad mat ^^ (:

ja det är nog bara å vänta på att de ska äta upp, förr eller senare kan de nog inte motstå ångorna av korv blandat med yoghurt…mmm!

Haha, mina älskar yoghurt, mixar alltid me d (: då äter dom allt xD LOL..

Här är det broccolibué som gäller. blandat med massa gottesaker=) Smaskens! ;P

blev lite avlång bild kanske :P

Åhh jösses!
Nelson skulle lätt gå genom eld och vatten för en sån där majskolv! Majs är det bästa han vet verkligen:P Dessvärre (tycker han) så får han det inte så ofta eftersom det tydligen innehåller så mkt fett. och ehm..fett är nog det sista herr Nelson behöver…;P
Tack förresten =) Dina ser supergoa ut med! 

haha dom fick typ damp!! Börja bråkaom den :Ö Så söta ^^ Mina behöver lit fett xD

*Nelson skickar ett par kilon på posten*

Naaw :D

Haha mins knappt va ja har skrivit xD -sover natti-

#20 - Hahaha! så söt ^^
Mina killar doppar seriöst hela ansiktena i maten om de inte får tag i bitar :P Måste få det på bild nån gång!
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Mina tjejer tar tag i allt istället. Typ kör ner händerna i soppor och slickar av det från tassarna :)

hahahaha vilka knasiga rats ni verkar ha:P Mina slickar snällt i sig maten om det är såpass blött, annars tar de en geggbit i händerna och smaskar däifrån:P Bordsskick ska de va, haha =)

hihih naaw vill se bild åsa :D
Mina gör samma, tar bitar o skuttar o gömmer sig o äter upp sen :P lr snor hela matskålen, men köpte en skål idag te dom på miqe skiiita fiin ^^ d står mina gubbar på (jordgubbar) så man kanskme skulle ha den om man har kill rådisar:P men ja har två flickor :P den va söt endå

å visa bild på skålen! =D

Gör d sen, e massa trött xD Grillat hela kvällen :D:D

Den va söt =) Däremot skulle den inte funka här då den skulle välta omkull på två röda:P

haha joo, dom välter den lite xD

#36 - XD

^^

Mixade mat igår. Tog i allt möjligt. Det luktade skitäckligt! >.<
Blev förvånad, för råttorna var helt galna i sörjan :P

^^ myyys :P

#28 Haha, känner igen mig! De vill ju liksom sticka iväg med maten så då måste de ju helt enkelt ta med sig en hel klump! :P
Brukar faktiskt, när jag gör sörjor, försöka tillsätta ingredienser så att det blir så fast som möjligt för deras skull. Tror Klara kan känna sig lite småstressad ibland över att behöva hänga över skålen samtidigt som Sizzla äter. Hon verkar nästan orolig att den glufsgrisen ska hinna äta upp allt innan hon själv hunnit bli mätt! Ibland ger jag dem varsina, små skålar också.
Ja, nu har jag också en mixer och slipper mosa med sked så nu kommer det att blir mkt enkalare och roligare att göra röror! :)
Älskar mina stora små vänner..

Idag så fick mina äpple,korv,salad,pasta o morot i sin mixmat :D Yummie !! Smakas massa från buren:P