Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 638 ggr
ladysurprise
0

Albino..

Någon sa till mig at dom är ljus känsliga.. Att de inte är bra att ha dom i solen för mycke?

niffen
0

Om dom är ljuskänsliga är det inte bra att ha dom i solen, nej :P

ladysurprise
0

Är alla albinos ljuskänsliga? Hur märker man att dom är de?

niffen
0

Det är väl delvis för deras ögon. Blåögda, t.ex., ser ju sämre i ljus, eller vad man ska säga, än brunögda. Och sen är det för pigmentgrejjs och sånt, men det vet jag inte nåt om :P
Men jag kan tänka mig att rexade (alt. dubbelrexade) albinos är känsligare.

ladysurprise
0

Ok ^^

Ninja
0

Eftersom albinos saknar pigment så är dom känsliga för solens strålar.

Ladyinred
0

e de nån skillnad på pew och albino? har för mig att jag har läst m de nån stanns..

ladysurprise
0

Då blir de ingen sol för dom.. eller inte mycke i alla fal

Ninja
0

#6 Nej, egentligen inte. En albino ÄR en pew, men en pew är inte nödvändigtvis en albino.

PEW står för pink eyed white och kännetecknar råttans utseende, den har ljust röda ögon och vit kroppsfärg precis som en albino. Men en pew kan även vara en rödögd övertecknad råtta, eller t ex en tecknad himalayan som göra att pointerna inte syns.
Därför är benämningen pew att föredra, eftersom det är omöjligt att veta vad råttan är genom att bara titta på den.

Ladyinred
0

men riktig albino är inte helt vanligt va, tänkte på vilket det troligtvis är när den är vit. pew eller albino?

TienMu
0

en riktig albino lär ju se sämre än en pew å alltså vagga mer på huvudet……

Ninja
0

Det beror ju på stammen.. finns en aktuell tråd på r8forumet, i avelshörnan.. har ingen lust att upprepa det som skrivs där, så ta gärna en titt där. :)

[Castaway]
0

Jag vill se bild på albinosarna! :D