Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 518 ggr
ladysurprise
0

Bur?

har ett skåp som är 95cm långt 60cm högt o 29 jupt.. kan man ha dom måten på en bur eller är jupet för litet?

ladysurprise
0

29cm ska de stå

Girlie
0

Jag tycker att det är väl litet. Minsta lagliga mått är minst 30 på kortaste sidan och det är ju ändå ett minimimått.

ladysurprise
0

Håller på att göra en bur i skolan med som är 30 på kortsidan var meningen att den skulle blivit 50 men jag klantade mig :(

gulzebra
0

Du skulle ju kunna plocka av dörrarna och sätta fast brädor så djupet blir större, och så helt enkelt haka på dörrarna igen? Då blir det ju mer plats Skrattande

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Kirameki
0

Om man låtsas att 29-sidan är 30 så skulle buren vara en 3-råttorsbur. Jag hade mina tre tjejer i en 3-råttorsbur med lite andra mått, men jag tyckte inte att det funkade bra alls. För lite yta för 3 busiga tjejer… Annars ser jag inget större problem med att en sida bara är 30cm, om den är riktigt bred på den andra bredden så finns det ju mycket plats att springa på ändå? Även om bredare såklart är att föredra. Sen tänker ju aldrig jag trycka in mina tjejer i en liten bur igen, och tycker inte att andra borde göra det heller :)

ladysurprise
0

#4 de skulle va nåt… Måste bara se så min lärare godkäner de..

ladysurprise
0

Buren jag håller på med i skolan är 110cm lång o 80 cm hög (om jag inte mins fel) o 30cm jup..