Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 752 ggr
ladysurprise
0

Blocket

sussa08
0

Ensamråtta :(

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

ladysurprise
0

De var vad jag med tänkte..

vad säjer djur skydsföreningen om ensma djur?

sussa08
0

Djursjyddet säger väl inte så mycke de har inga rättigheter att göra nåt precis då det är en "frivillig" organisation :( De finns typ bara för att hjälpa… Sen finns det ju "lagar" som säger att vissa flockdjur inte får va själva, så jag vet inte… :(

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

ladysurprise
0

har för mig att jag läst  någonstan att råttor inte fråv va själva .. Eller tror du jag mins fel? I så fal tänker jag nog ronga o beräta de för henne

sussa08
0

Jag tror egentligen det är mer att de inte bör vara själva, tyvärr :/ Annars är det konstigt att man får ha till exempel en hund själv :/

ladysurprise
0

Joo.. Hmmm.. I gentligen så borde ju inte når djur va själv.. Man kan ju aldrig ersäta en annan ras.. man kan ju tänka sig att man är en tex lite råtta o får sita själv i den sora värden i sen bur

sussa08
0

Mm… Ja det är inte kul alls det där… :(

Daydreams
0

Du har helt rätt,lady surprise. Man får inte hålla råttor själva enligt L80 om det inte finns särskilda skäl, att råttan tex är aggressiv mot andra råttor.

Sussa: Du kan inte jämföra en råtta med en hund. Hundar klarar sig utmärkt själva med sin ägare. Råttor gör det inte.

ladysurprise
0

Då ska jag nog gå o finga henne och fråga om de fins någea skäl så hon vet om hon köper någon mer råtta någon gång

sussa08
0

#8 mena inte att jämföra så :) Men mer att om det skulle finnas en lag så borde det gälla alla flockdjur… :) Hundar sitte ju inte inburade men det borde ju i så fall gälla samma sak…

Sen kanske den råttan inte kan va med andra råttor också det framgår ju ingenstans :P

ladysurprise
0

#10 De är därför jag ska ringa o fråga..

sussa08
0

:) Så duktigt Kyss

ladysurprise
0

Hehe.. Hon kanske inte vet o om hon får andra råttor någon gån så är de ju bra för både henne o råttorna/råttan att hon får veta.. Hoppas hon inte blir sur bara

Ladyinred
0

men det såg ut som den hade en bra bur i alla fall. verkar som de tycker om sin råtta, de vill den nog väl och att det bara rör sej om okunskap.

ladysurprise
0

#14 jo jag tror de med..

MarinaJ
0

Enl L80 ska väl råttor bo med samma kön är det inte så ? ALltså minst två och två och av samma kön …

Allamej
0

#16 Precis rätt så :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

ladysurprise
0

Slängde i väg ett mejl.. skolan tele var helt skum o har inga penagr på mobilen så de fick bli ett mejle