Ensamråtta :(
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
De var vad jag med tänkte..
vad säjer djur skydsföreningen om ensma djur?
Djursjyddet säger väl inte så mycke de har inga rättigheter att göra nåt precis då det är en "frivillig" organisation :( De finns typ bara för att hjälpa… Sen finns det ju "lagar" som säger att vissa flockdjur inte får va själva, så jag vet inte… :(
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
har för mig att jag läst någonstan att råttor inte fråv va själva .. Eller tror du jag mins fel? I så fal tänker jag nog ronga o beräta de för henne
Jag tror egentligen det är mer att de inte bör vara själva, tyvärr :/ Annars är det konstigt att man får ha till exempel en hund själv :/
Joo.. Hmmm.. I gentligen så borde ju inte når djur va själv.. Man kan ju aldrig ersäta en annan ras.. man kan ju tänka sig att man är en tex lite råtta o får sita själv i den sora värden i sen bur
Mm… Ja det är inte kul alls det där… :(

Du har helt rätt,lady surprise. Man får inte hålla råttor själva enligt L80 om det inte finns särskilda skäl, att råttan tex är aggressiv mot andra råttor.
Sussa: Du kan inte jämföra en råtta med en hund. Hundar klarar sig utmärkt själva med sin ägare. Råttor gör det inte.
Då ska jag nog gå o finga henne och fråga om de fins någea skäl så hon vet om hon köper någon mer råtta någon gång
#8 mena inte att jämföra så :) Men mer att om det skulle finnas en lag så borde det gälla alla flockdjur… :) Hundar sitte ju inte inburade men det borde ju i så fall gälla samma sak…
Sen kanske den råttan inte kan va med andra råttor också det framgår ju ingenstans :P
#10 De är därför jag ska ringa o fråga..
:) Så duktigt 
Hehe.. Hon kanske inte vet o om hon får andra råttor någon gån så är de ju bra för både henne o råttorna/råttan att hon får veta.. Hoppas hon inte blir sur bara
men det såg ut som den hade en bra bur i alla fall. verkar som de tycker om sin råtta, de vill den nog väl och att det bara rör sej om okunskap.
#14 jo jag tror de med..

Enl L80 ska väl råttor bo med samma kön är det inte så ? ALltså minst två och två och av samma kön …
#16 Precis rätt så :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Slängde i väg ett mejl.. skolan tele var helt skum o har inga penagr på mobilen så de fick bli ett mejle