:(
Så är man hemma, sjuk…. Feber och halsont…
Vill så gärna mysa med pojkarna men törs inte, tänk om de blir sjuka!
Ingen här hemma vill ta i dom heller, mamma har däremot gårr med på att göra i ordning maten åt dom så jag inte smittar ner dom med min förkylning…
Undrar ifall jag bara fått för mig att jag kan smitta ner mina älsklingar eller om det är så? Har tyckt att det är dumt at chansa!
*vill bli frisk*
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

aw, krya på dig stackaren, jag brukar också vara försiktig när jag är sjuk. Bättre att vara på den säkra sidan.. :/
Tack, jag ska verkligen försöka! Måste till skolan imorron o på fredag också :( Prov prov prov och mösspåtagning :(
Det riktigt skär i en, dom hänger på gallret och bara tittar på mig och undrar varför jag inte tar i dom :(
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Stackare.. jag har nyss börjat tillfriskna från halsfluss, inte roligt alls att vara sjuk!

0# Är också sjuk… feber och halsont jag med. Det är synd om oss!! Jag har faktiskt haft mina råttor ute lite ändå. Kan inte låta bli juh… Men har hört att det kan smitta så jag tvättar mig noga om händerna och låter dem inte pussa mig eller vara i ansiktet på mig.
Jag är också ruskigt sjuk. I förrgår hade jag nästan 39 graders feber men nu går det åt rätt håll.

Nämen! Skickar långdistanskramar till er alla sjuklingar!
Själv har jag varit frisk aldeles för länge nu. Det kommer säkert någon elak förkylning eller halsfluss och tar mig snart också om jag inte är försiktig! (därav långdistanskramarna)
Älskar mina stora små vänner..
jag är med ruskigt sjuk just nu fick ringa och sjukskriva mig idag, feber halsont, snorig och ingen röst alls har jag, var längesen jag var så här sjuk, å jag har bara en byracka i höglöp att krama på så jag får avstå helt från kramar för hon trro bara att jag ska göra henne med valpar så fort jag tar i henne, eller snarare hon vill göra mig med valpar Hmm hon e lite …konstig..
Jag hade 39 grader feber igår, idag hade jag 37,5 med alvedon… Har klappat pojkarna lite nu, de nlöt verkligen och ville inte att jag skulle gå :(
GAAAAAHH!!!!
Jädra förkylning!

nää, stackars er som är förkylda! :(
krya på er!

Krya på er! Smitta inte ner era råttor för mkt bara! Kryakrya på er!
det är ju mysko, vi måste ha datavirus.. hur kan det annars smitta oss på så olika platser??? Förkyld, inen röst (tur att jag läser till teckenspråkstolk!:) hostar och nyser… i en vecka nu!!!
Hur blir man teckenspråkstolk?? Jag vill också!!!!
Min hals dödar mig :(
ja din förkylning kan smitta råttorna och även tvärtom…
ett tips till dej som har ont i halsen och är förkyld är att ta en vicks blå i te-vatten. alltså, gör te av vicks blå. det smakar Fy Farao men det rensar upp och är ett av dem bästa tipsen jag fått:)
tugga gärna vitlök också, det är bra^^ hehe OBS: rå/färsk vitlök ger bästa effekt.
För vidare info för den som är intresserad (ta fram anteckningsblock nu) så har jag också nyss vart mega förkyld och lite öm i halsen, men har kört på huskurer i 1 hel dag och är nästan helt frisk nu:s ni vill inte ens veta vilka skumma huskurer jag gjort, men något har ju funkat tydligen.
Min blogg: SweGizmo.se

Åhh.. Jag skulle ge vad som hellst för att vara sjuk istället för att ha all utbildning på jobbet å skola hängades över mej.. Men inte sjuk nu å ha kvar d men sjuk iställe för det..

Jag har fått höra att våra förkylningar INTE kan smitta våra råttor. Jag trodde också det tididgare, men det är väl rätt logiskt att det inte smittar mellan arterna.

Hur är det nu. Smittar råttorna eller inte? Någon som vet säkert? Skulle vara skönt om det var som Daydreams skrev så man slapp oroa sig

ring till en veterinär som är duktig på råttor och fråga:)
Jag känner ingen sån :(
kanske inte alla förkyningar, men jag har vart med om att jag smittat mina råttor:/
smådjur är mer motagliga för mänskliga förkylningar än tex katter och hundar.
läste det på r8forumet för några mån sedan. men av egen erfarenhet så kan jag nästan lova att jag smittat mina råttor vid iaf 2 tillfällen. kan vart slumpen också att dem blev förklda 2 dagar efter mej men nja….
Min blogg: SweGizmo.se
#13 http://www.blitolk.nu/
där hittar du alla utbildningar i sverige. man behöver inte kunna teckenspråk från början, det får man lära sig i skolan med.. ganska lång utbildning, men det är roligt att gå till skolan varje dag!!! (tycker jag i alla fall) utbilda dig du så kan vi jobba tillsammans sen. och gå på krogen och snacka utan att skrika.. och ragga på killar som kan teckenspråk här i örebro. de är massor..*ler*
*rappoterar* hostar och är hes fortfarande, men rösten är tillbaka. hur länge ska man behöva stå ut???
#21 Ja lätt fan :D
Passar på att uppdatera lite jag med… Har fått penicilin nu! Fick en tiodagarskur med tre tabletter om dagen :( Hade ingen röst när jag va hos läkaren o min luftstrupe svullnade igen ifår så jag inte fick luft! Idag mår jag bättre ;P