Seaspray
Den här gyllene råttbebben flyttade hem till mig idag. Seaspray heter han och kommer från transformerskullen! På bilderna är han drygt 3v gammal, tar färska bilder i morgon.

Har även en av hans bröder, som mellanlandar här innan han åker hem till sig i helgen.

Oj vad tjusig han är!
Ja, visst är han! Synd att blixten gjorde honom så ljus på bilderna bara, han är liite mörkare i verkligheten. :)
Åh, han är jättesöt! Är han också ett litet knasterpaket, som brorsan?

Min bebbe som är på utflykt till Ninja :P
#3 Japp, och han älskar att ligga innanför tröjan och mysa. helgo!
#4 Var glad om du får honom. ;)
Fast det märks att dom är unga, ingen riktig kontroll på blåsan än. :P

nej s¨söt :*

Men Ninja, ja förväntar mej ju en uppfostrad rumsren Stej när ja får hem han ;)

Mina små knuttar!!! Saknar dom ju!!! :)
#7 Äh, det kommer ju så småningom. :P Fast i buren går dom på toa.. i matskålen för Torrfoder! :S Toalätten är inte alls lika bra att bajsa på, tycker de.. eller så gillar de bara inte min blandning.. :P
Så nej, det blir nog ingen rumsren och uppfostrad bebis för dig. ;) eller så passar han på att grisa så mycket han kan medans han är här hos mig.. hmm..
#8 Förstår det. Seaspray börjar bli en riktig vildgris när han flänger runt i buren, han klättrar upp och ner i takgallret ibland. 

#9 va gulligt….de gick ju på toan i buren här hemma å inte i matskålen, men de där visar ju alle fall att de fattat att de ska va i en skål de ska poopa å ingen annanstans,går säkert bättre nä han få komma in ti stora grabbarna å ser deras dass. :)
ja dom har sina små vilda galopper för sig ibland….hade alla fem små tjejerna ute i sängen igår……omfg!!! de kändes som 20 st just då ! tro ja hade en nafsande i varje tå :) å näsa,öra å mun….samtidigt……förstår inte hu de lyckas vara precis överallt *le*

#9 Ja tror på d senaste alternativet ;)
Han är så otroligt myspys! Helt kanonlugn och go på råtträffen igår. Knastrade, ploppade med ögonen, sov mitt bland allt folk.. helt trygg.
I magfickan..

På axeln..

Jag är så schääär! 

Å vikken mysgosis……han verkar trivas som fisken i vattnet! :)
Har precis introducerat honom för de stora grabbarna.. verkar gå bra än så länge, lite nosande ackompanjerat av förebyggande pip från lillen bara.

Han var jättego på råtträffen! Visst var han champagne? Jättefin färg iaf..
Förresten har jag missat det här med vilka som är transformerskullen. Hade du inte en länk någonstans?
Älskar mina stora små vänner..

Bilder på Tranformerskullen finns här: http://s280.photobucket.com/albums/kk175/TienMu/?start=all
2 hanar finns ännu till salu å de är Nightbeat och Ultramagnus
#15 Japp, han är champagne.. :)
Det är inga som helst problem mellan råttgrabbarna iaf, jätteskönt!

#16 Synd att jag inte har hanar då! Jättefina!
Vad skönt, Ninja, att det har gått bra!
Nya bilder på plutten, som fortfarande är namnlös. (eller namn har han ju, men smeknamn)

Han är såå go! Jättesocial, springer runt mycket ute men kommer och vill sova på axeln sen.

Han är så fin! Borde ha något lent namn..
#20 Bara för att du och din syster nämnde Emil på råtträffen så har jag fastnat jättemycket för det, men jag känner ju en tvåbening som heter så dumt nog. Fast det är väldigt sällan man träffar honom och han bor inte här i Hofors mer, så Seaspray kanske skulle kunna heta så ändå.. :P
#21 Ja, why not? Ser inga hinder till det i så fall, om bara en vecka så kommer du att förknippa namnet med din lilla kille.

#21 Emil är ett superfint namn. Vår katt heter det och jag ångrar det inte en sekund! :)
Annars tycker jag han ska heta Simon. Med "ea" kanske till och med? -Seamon. Det är ju likt Seaspray också.
Eller Malte, kanske?
Det borde vara något lent namn iaf. M,N, L, E och I är lena bokstäver. Gick faktiskt och tänkte på namn på din kille en natt på jobbet, haha!