Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 511 ggr
lindapluttanbusan
1

Hämnd?????

Hysset klättrade på mina andras honors bur i går, det får hon verkligen inte göra, men ajg var trött och såg henne inte.. så Bitan (namnet säger det mesta) börjar bita på hennes tassar, mest på lek.. Jag skrek till ganska högt för att hyss skulle förstå att hon inte får vara där (precis som alla andra 999 gånger hon varit uppe där) Då tittar hon bara på mig och ser dum ut, då tittade jag henne rakt in i ögonen och sa nej med bas röst. då vet jag inte vad det flög i råttan. Hon hoppade ner från buren och in mellan elmentet och väggen och vägrade komma ut.. sen när jag väl fick tag i henne då kryper hon in i buren och lägger sig i sitt hus, sen låg hon där och verkligen blängde på mig hela kvällen.. om blickar kunde döda, hon kom inte ens ut vid middagen, utan fortsatte bara blänga.. sen när Pluttan skulle ha sin antibiotika (hon har fått sne huvud men det börjar bli bättre) då springer Hysset fram till min hand som var på väg att plocka ut Pluttan.. och sen ställer sig skit råttan på bakbenen och trycker sina tassar mot mina händer.. hon puttade sedan på min hand tills den försvann ur buren..

Hade en kompis över senare på kvällen, hon spenderade all tid åt honom, kelade och mös och var så smörig.. Mig glodde hon bara ilsket på..

Detta upprepades under hela kvällen i går..

I dag är hon kelig igen och myser och käkar bra.. som om ingenting hade hänt..

Kan detta vara att hon blir förbannad på mig.. hon är ca 8 veckor just nu,, är detta någon typ av tonårs fasoner?

Jag vet att råttor kan vara trotsiga ibland,, men va faan, inte en hel kväll.. eller är de tbara så att jag har fått tag i en tjej som är långsint??

Känner någon igen beteendet? tycker bara att beteendet gör henne ännu sötare, men jag får mig en funderare.. hon bits ju inte eller något sånt.. men vad är nästa sak då.. när matte blivit arg, biter hon av mig pulsådern då? :)

En sak säger jag bara.. den som säger att råttor är skadedjur måste varit katt i sitt tidigare liv. för dom är så fulla av liv och har sådna personligheter.. min sötisar

SweGizmo
0

mina gjorde likadant när jag badade dem för första gången;) hehe.

Min blogg: SweGizmo.se

Ninja
0

Hon har ju inte riktigt kommit in i tonåren än, så det är inga tonårsfasoner. Så där brukar dom vara mer eller mindre hela livet, om det är något ställe de absolut inte får vara på så är det just det stället som är så otroligt kul att ta sig till. Frustrerande ibland, men samtidigt lite av charmen med råttor. :)