Fisk?
Kan man ge råttorna fisk? Typ som mackrill, tonfisk m.m..
Tyckte att det är lika bra att fråga =)

jepp:)

Så bra då =) Tack för svar..
jättenyttisch me fiskilaijnen
Mina råttor äälskaar makrill! ;)
Så man kan ge även tonfisk i vatten går den i olja bra med?
Av t ex torsk , etc kan man även ge dessa rå så som man kan med Lax?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Jag ger inte rå fisk men väl fisk i all annan form nästan (har inte provat sill eller surströmming). De kan äta tonfisk i både vatten och olja, fiskbullar i alla former, givetvis kokt fisk, surimi sticks (som består av fisk), makrill och sardiner på burk mm.
#6 Jag äter mest av fisk på burk fiskbullar men även makrill i tomatsås, makrillen är den okej men skulle vara tomatsåsen då. Men man kan kanske skölja av tomatsåsen.
Surströmming öppnas inte i min närhet, flyr bara mor ska äta sin surströmming med tunnbrödsblöta.
Var det inte ngn på mus iFokus för bra länge sedan gav sushi med alger *eller vad de gröna är* sa att det skulle vara bra? *minns ej så bra*
Mina råttor kommer aldrig få smaka på min sushi iaf, dom ska jag ha.
Man kanske ska gå till affären bara för att köpa sjögräsblad då? 
#8 Nu är jag ej 100% om jag minns rätt..
#7 Tomatsås är inte på något sätt giftigt så du behöver inte ta bort det.
Ja, Noriblad hette det kanske?…minns också det från Musifokus men är osäker på namnet. har gett det till både möss och råttor och jag kan säga att mössen uppskattade det mer.
#10 Se om jag kan få tag på det, Rimbo kanske ej har så får kolla på Hemköp i Mörby centrum om de kan ha.
Fisk bör frysas innan det ges otillagat, eftersom den annars kan medföra parasiter till råttorna.
#12 Jag har min fisk nerfryst. Även laxen är nerfryst innan jag ger råttorna av den.

Vad kul att det inte bara var jag som undrade =)
Kan man ge dom blodpudding?
#14 Ja det kan man, men inte så nyttigt i mängder pga fett och sockerhalten.

#15 Okej, så man kan ge dom det lite då och då alltså.. Något mer man inte bör ge för ofta? Jag har noll fantasi eller vad man ska kalla det, vet verkligen inte vad jag ska ge dom som färskfoder.. Ska man ge dom 1 eller 2 gånger om dan?
En gång om dagen räcker. Det du inte ska ge för ofta är ju sånt som inte är nyttigt för oss heller dvs för feta, sockrade eller kryddade matvaror helt enkelt. Det mesta annat kan man ge lite av…

#17 Okej, så bra då vet jag =)

Skulle inte ge mina katter fisk iaf hört de kan få binnikemask i njurarna av det. MIN farfar var vetrinär.
men det här handlar ju om råttor :)
snor tråden lite ;-).. Hur är det med att låta råttor smaka av rökt fisk?. typ torsk, ål, flundra?
jag tänkte vara med och hjälpa pappa kasta nät och samla kottar till röken i år. har massa tid att spendera på gotland. Funderade påa tt ta med de flesta djuren med om jag stannar längre
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Fisk ????
Är det det som luktar mellan städerna fittja och trosa ?
PÅ handen ?
Oj så moget av dig.

Nu ska vi inte föda trollen men jag gick in på hans sida och han verkar vara kompis med samtliga troll som varit inne och snokat på RiF!
Jag är också nyfiken på det där med rökt fisk. Tycker själv att det är asgott!
Älskar mina stora små vänner..
Men inte ska man hålla på sådär på en allmän sida som barn besöker. Skit samma iaf.
Vad för fisk kan råttan äta och vad inte? Med olika kryddor, gravningar osv och olika tillagningssätt och så?

Han blir nog portad till slut, hoppas jag.
Man har ju hört att lutfisk är livsfarligt för råttor men annars har jag inte läst nåt annat..
Älskar mina stora små vänner..