Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 602 ggr
ladysurprise
0

INTE bra!!!!

Fick just ett samtal om att min bror haft rolig med min råttor *röd av ilska* de var dropen nu köper jag ett häng lås till mitt rum.. Nu är mina råttor ute o springer på golvet hema… enligt mamma hade hon barar fåt in ena hanen o ena honan aså har jaga en hane o en hona löst på mitt rum vilket inte är så jävla bra.. Ursäkta språket.. Vet i alla fal att dom är på rumert o att mamma skulle försöka få in dom andra två med..

ladysurprise
0

O jag siter i skolan o kan inte göra ett piss :(

Wiizy
0

Nä, vad irreterande. hur gammal är brorsan då?

ladysurprise
0

han är 7år o tråtsig o jobbig som atans

ladysurprise
0

var han tvungen att släpa ut alla 4 *morar*.. var han tvungen att slkäpa ut någon!!!!!!

Absinthe
0

Så hade jag det när jag var liten och hade hamstrar, min bror släppte alltid ihop honor och hanar så det blev ungar.
Du får nog ha ett seriöst snack med dem där hemma och visa dem fakta om vad som kan hända om fel parningar görs.. hur det kan bli för råttungar som är oplanerade och hur kul det blir för kommande ägare som kanske ska ha råttungarna sen.. att de kan få instabila råttor som skadar kanske både ägare och andra råttor om det är parning av fel djur..
Berätta även att det är endast DU som sköter dem och ingen annan har med dem att göra..

ladysurprise
0

Han har ju sät när jag släper ut dom o låter dom springa så han fick väll någin fix i de.. har ingen aning om hur länge dom vart ute :(

ladysurprise
0

Är de mycke stor skans att honorna kan va med ungar nu få? Vore ju inte så jädrans lyckat med tanke på att honorna är 3 o 4 månade bara..

Absinthe
0

Beror på hur länge de varit ute, hur gamla är hanarna?
Det är väldigt lätt hänt, speciellt om de fortfarande är ute och springer..

ladysurprise
0

#5 min bror kommer bara skratta så ett hänglås ska inhandlas.. måste ju kuna gå till skolan utan att behöva oroa mig för mina älsklinagr

Mymlan
0

Hade det varit jag så hade jag dragit från skolan sagt till läraren jag kommer tillbaka sagt som det var. Har du så du kan låsa ditt rum så gör det.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

ladysurprise
0

#8 har ingen aniong om hur länge dom vart ute.. med tanke på att att hon bara får in ena honan o en hanen.. aldeles för unga 4 månader..

Absinthe
0

Du kan inte springa ifrån skolan som ett nödläge då? Tror det hade varit all idé med tanke på vad som kan komma om tre veckor annars… =/

ladysurprise
0

#10 De hade jag jort på en gång om de inte var så att nästa buss hem går inte fören vid 12 Gråter

Absinthe
0

Ajdå, men säg åt din mamma att ta sitt ansvar nu som förälder att se till att råttorna kommer in eftersom hon kunde låta din bror gå in på rummet utan uppsyn.. =/

ladysurprise
0

hade jag haft gång avstån eller bra bussförbindelse hem så hade jag vart hemma fotare än ögat o fånat in dom själ o daskat lille brors rumpa :)..

Ska klaga på buss förbindelsen

ladysurprise
0

=D Nu ringe mamma med o sa att hon fåt in dom.. Den ena hade bitit hennem o hon hade skält på min lille bror*njuter*

kan du gissa vad han sa i försvar?

Bullerbytjejen
0

"men syrran gör ju så ?"

ladysurprise
0

#17 bingo de var typ så han sa

Bullerbytjejen
0

hehe ja anade nästan, sånt dom brukar köra med..hade en kompis en gång som hittade sin lillebror med hennes smink, han hade gnidit ögonskugga i hela ögonen, var stört-röd i ögonen å grät som en stucken gris "Men du gör ju så"

ladysurprise
0

De är nog de klassiska att säja.. Då käner man en känsla som säjer att bara för att jag gör behöver ingte betyda att du får eller bode.

Absinthe
0

Akta så du inte kommer hem och har en hona och en hane i varje bur.. =)

ladysurprise
0

#21 de var de jag med tänkte men frågade mamma vilka hon hade i sama bur.. de varkade va rätt i alla fal siter o ber till gud att hon sat dom i rätt

Absinthe
0

Ja, annars har du nog kullar om tre veckor.. men håller tummarna att ingen skada är skedd över händelsen.. =)

ladysurprise
0

#23 hor min råttizar jort illa varan så har jag en lillebror mindre nästa morgon ;)

Mimus
0

#21 Tänkte jag med på :P

ladysurprise
0

Lär väll märka om de händer nåt om tre veckor

Mimus
0

#26 Du märker det innan det :P

ladysurprise
0

#27 jo sant.  bara att hoppas att inte båda blev på smälen nu då

Mymlan
0

Hur gick det?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

ladysurprise
0

Ingen av dom har blivit skadad eller nåt hitta inget på dom. o dom var i rätt burar med =)