Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 385 ggr
lindapluttanbusan
0

Hjälp

Har släppt i hop mina kära råttor nu.. Dom ena två (nyfiken och Bitan) var väldigt arga i början moit mig, men det gick jätte bra när dom var ute med mina andra.. nu har jag byggt ihop burana.. men Hyss är väldigt klänig och biter dom andra två.. Typ helöa tiden.. så dom lägger ner henne på rygg och biter henne.. Det kommer inte blod eller så.. men lite små hårtussar lossnar, men ingen av dom har blivit av med mycket hår eller så.. Men hyss skriker som en stucken gris när dom andra går på henne.. Det låter läskigt.. i dag så jagade den andra råttan Hyss och hon skrek hela tiden medans hon vart jagad

jag förstår Nyfiken och Bitan att dom säger ifrån för att hon är väldigt jobbig ibland.. Men jag är livrädd för att dom ska bita ihjäl henne.. .Eller är det bara så att dom skriker mycket när dom får spö? jag vet inte.. jag blir bara orolig och rädd att något ska hända den lilla Hyss..

Jag vet inte om jag vågar lämna dom tillsammans när jag jobbar och så.. det känns som en stor risk.. vill vara med när dsom är tillsammans..

Sen så har Nyfiken och Bitan blivit mycket snällare mot mig me.. jag får nu klappa dom, men när jag ska lyfta då får jag passa fingrana.. men det går framtå iallafall..

Men om ni kan säga hur jag ska göra med min lilla Hyss? ska jag ha dom i sina burar stängda från varandra? Pluttan och Hyss bor ihop och Nyfiken och bitan i den andra buren.

Ninja
0

Ju mer du särar på dom och går mellan, desto längre tid kommer det ta innan allt blir bra. Det är bara att vänta ut och stänga av öronen. Så länge det inte är några sår på råttorna så behöver du inte sära på dom, och har dom inte bitit ihjäl varandra än så är det ingen större risk för att det kommer hända heller.