Beslutsångest
Ska iväg till norrköping i helgen och de som brukar ta hand om mina töser har ingen möjlighet att göra det den här helgen. Jag har en "extra" bur men den känns väldigt liten mot den de bor i nu, enligt burräknaren på ratpower så får tjejerna plats i den om man följer L80s rekomendationer.
Så frågan är iaf ska jag ta med mig dem på den tre timmar långa bilresan och låta dem bo i en "liten" bur under ca 3 dagar eller ska jag lämna dem hemma? Om jag lämnar dem hemma så har vi en granne som kan ge dem mat (fast bara varannan dag).
kan inte bestämma mig själv, känns lite som pest eller kolera, antingen ingen som kollar till dem ordentligt varje dag eller att tvinga dem att åka bil i 3 timmar och sedan bo i en bur som är så mycket mindre än den de är vana vid :(

Om du låter dom få vara ute å springa när dom bor i den mindre buren så är det ingen fara.
Jag skulle ta med mig dom så dom har uppsikt än att dom sitter i en stor bur och ingen ordentligt koll.

#1 Jo min mamma (som vi ska till) älskar ju råttorna så det är ju inga problem att ha dem ute. Men på dagarna kommer de antagligen att få klara sig själva (ska iväg och fika & även på ett överraskningsparty). Men räcker det om jag hr dem ute som vanligt på kvällarna?

#2 - Jag tror det går bra eftersom det bara är över helgen :)
Bara det inte blir för varmt eller för dragigt i bilen.. nu när det är fint väder kan ju bilar vara rätt heta om solen ligger på.

#3 Ih! då blir min mamma glad då som får träffa råttisarna igen! Hon har inte träffat dem sen de var små bebisar! :O
#4 jo tänkte oxå på det men jag tror de klarar sig bra om jag har dem där fram vid fötterna, är ju "svalt" där fast det drar ju inte, och då kan jag ju ha dem under uppsikt hela tiden med. :)
Blir det varmt kan du kanske hänga en kall blöt handduk över buren. Skyddar ju mot drag också.