Arg
Läst expressen i dag om männirkos som plågat sina djur och fått djruförbud.. det var så hemskt.. hur faan kan man behandla djur så.. sen var det någon professor eller något som uttalat sig om att människor inte gör sånt här medvetet, utan det rör sig om människor som varit med om saker och ting som skilsmässor eller dödsfall i famlijen som helt enkelt inte orkar ta hand om sina djur längre..
Jag förstår att människor kan må dåligt och vara nere och allt det där.. men jag skulle aldrig kunna behandla mina djur så där.. Oavsett.. då får man fixa att någon tar hand om dom om man nu inte orkar.. Djur är det bästa som finns och jag behandlar dom som det vore mina egna barn.. inte faan skulle jag överge mina egna ungar för att jag är lite nere..Jag har varit med om det hemskaste som kan hända en tjej.. För 6 månader sedan.. gått igenom två rättegångar och massa hot och polisförhör och allt..
Var det ngra som fick mig att överleva så var det mina djur.
det är tack vare dom jag mår bättre i dag och har tilltrö till livet..
Människor som plågar ihjäl sina djur dom är faan inte bättre än den där mördadren som mördade Engla..
Usch vad mäniskor kan vara grymma..

Såg det men bläddrade förbi, fixar inte att läsa om det ens. Men jag anser att människor som behandlar djur illa borde som straff behaandlas exakt likadant som dom gjort mot sina djur.
Samtidigt vet man inte hur människor reagerar, men man får försöka se i framtiden med ev. skilsmässor, dödsfall etc och kanske göra något åt saken innan det händer (sånna saker kommer inte att för ofta helt oväntat)
ex. omplacering
≧◔◡◔≦
Finns många nötter i våran herres hage.. En här där jag bor *i kommun* har fått förbud *hästar o hundar* häst i box 3 månader, hundar som ej fick rastas. Den beskyller djurskyddet för strött mask *inälvsmask* på dennes mark. Man får läsa/höra all möjliga ursäkter. Många kan ej inse de gjort/gör fel, de är sjuka *många av dem*.
Jag har hört att får de djurförbud i en kommun så gäller ej det om de flyttar till en annan kommun.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

asså om man inte kan ta hand om sina djur kan man ju sälja eller ge bort dem! blir så himla förbannad på dem som gör så mot djuren. det borde vara hårdare straff på sådant…
Grejen är ju just att många som missköter sina djur är sjuka på något sätt. De förstår inte själva vad som är fel och de tror att deras djur mår jättebra. Jämför med schitzofreni (som mig veterligen inte har något samband med djurskötsel) där man pga hallucinationerna inte förstår vad som är verkligt och vad som är overkligt. Hallucinationerna är verkliga för en schitzofren människa (här förutsätter jag att personen inte behandlas med meds och sånt kanske jag ska säga…) och den "bra" djurskötseln är verklig för en del som missköter sina djur.
Sen finns det ju vanliga rötägg också såklart, de kan gott få brinna på bål. Men de som faktiskt är sjuka… Alltså seriöst, jag kan inte ens bli arg på de, tycker bara synd om de. Att bli arg på en sån person är som att bli arg på en ettåring för att hen gör illa ett djur istället för att klappa som man ska.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

#5 Håller med.