Hyss
Här är min lilla Hyss..
Född: Slutet av februari 2008
Mamma: okänd
Pappa: okänd
Status just nu: Äter köttbullar och har hela nosen full med potatis mos på mattes huvudkudde. (köttbullarna började på ett fint fat inne i buren och slutade söndermosade på matteskudde och 90% av köttbullen ligger i Hyss mage)
Temprament: Somnar lite varstans. Avslöjas alltid av sin svans. När hon kommer igång efter en dag av sömn så är hon som en råtta på amfetamin, överallt och ingenstans med andra ord.
Duktig på: Att hitta hål överallt! + att sno saker från Pluttan som hon delar bur med. Duktig på att putta ner vattenflaskan i golvet också och välta papperskorgar. Att brottas med mattes fötter och händer
Sämre på: Att lyssna, eller jag tar tillbaka det där. hon lyssnar inte alls på vad matte säger, bara om det rör mat eller att få komma ut och skutta.
Favoritmat: Köttbullar och mattes gardiner
Ogillar: inget vad jag vet
Bästa gömställe: I hålet under soffan
Råttbrott som Hyss begått:
* Kissat i mattes fina skor
* Ätit på gardinerna
* dödat den ena blomman
* Snott Pluttans godis
* Bitit matte (av misstag) I skinkan
* Snott en macka som matte höll i handen
* Försvunnit spårlöst i 12 timmar
* tuggats sönder mattes fest linne (så nu får matte hålla sig hemma från ölen och musiken)
* Nekat samtal på mattes mobil (det var jobbet som ringde så ingen större katastrof)
Övrigt: En underbar liten flicka som har den mest underbaraste och sötaste lilla råttmagen i världen som matte bara inte kan sluta pussa på.