Collared
I den finska råttstandarden finns en spännande teckning standardiserad. Vi hade för ca 20 år sedan några uppfödare i SRS som försökte få fram den. Den kallades Kragad.
http://www.kesyrottayhdistys.fi/skey/stand/co.html
Vore bara sååå ballt om ni kunde visa foton på någon råtta ni har som ev kan gå som Collared!

Åhh.. Vad snyggt.. Grodan, när ska du börja avla fram dem ;)
visst är den cool… typ aldrig… har fullt upp med att jobba med temperament o häls

Om ngn ger mej avelsmaterial att jobba med, burar, en större lägenhet, skjuter min sambo och trollar in massa avelserfarenhet i min hjärna kan jag börja det;)
Åååh.. Snygg teckning asså… Ingen som kan importera lite från finland då? 
Det er så også den slags aftegninger hvor man skal være opmærksom på MC.

Vet att det finns en collared i Ystad från Brisby's. Dock mm.
Finns det någon standardbeskrivning att läsa på collared?

vikken tuffing….
fast så extremt häftig vet ja inte om ja tycker färgen va….

Gud va fin!
#9 *visk* Jag möter upp dig vid gränsen… *visk*
Åh, collared… Det är typ drömteckningen, har velat ha en collared i en sisådär 5 år nu, love it! <3
Jag måste bannemig åka till finland sen. Jag har ju tolk och allting där i form av mammas morbror som pratar finska men även kan svenska flytande efter en jävla massa travtävlingar här i svea rike 
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#11 Äh, du har ju transporthjälp i #9 ;)
#12: Men att köpa råtta är ju en perfekt undanflykt för att unna sig en minisemester samtidigt! 
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Aha du tänker såå.. bra idé!
Åh, den var läcker!
Jag får hålla utkik sen när jag ska till finland 

Mvh Stephanie 

Men.. Nu vill vi se bilder! Ingen som kanske har en? Kanske nån som är mm åtminståne..? 

Jag tyckte inte det var fint…
jag tänker på guldhamstrar när jag ser den varianten.
Bara till att importera lite varstans ifrån där grunden redan är lagd och sätta igång :)
≧◔◡◔≦

Gud så fin! Kan man ta med hem en eller två nu när man ska till Finland?

Ojojoj, vikken häftig teckning!