Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 665 ggr
idaleck
0

vegetabiliska hundben

Hur mkt sånt ska de små liven äta? Jag köpte nåt liknande som de där tandborstarna som många har, och mina killar är helt galna i dem. De skulle säkert sätta i sig allihop om inte jag hindrade dem. Så det jag undrar är helt enkelt hur ofta ska man egentligen ge dem ett sånt ben att att tugga på?

Lollo86
0

vad är det för ben? har du nå bilder på såna?

Bim
0

dom är gröna och ser ut som tandbortstar.

idaleck
0

har tyvärr inga bilder. mina ser ut som hundben, typ 6 cm och gröna=) de innehåller samma saker som tandborstarna

Lollo86
0

aah men jag tror jag har sett såna då :D

#3 haha innehåller samma saker som tandborstarna? låter inte så nyttigt iofs :D

idaleck
0

men jag fattade det som att et var bra för råttorna att tugga på sånna ibland?? :O Eller har jag fattar fel?? Förvånad

Lollo86
0

aha så de ska inte äta på såna eller?

Ninja
0

Hundben är bra tamdmotion och tillför råttorna vissa mineralämnen osv, men för mycket har jag en känsla av att de kan bli lite tjocka av.. fast det är ju lite beroende på vad de innehåller.

Men det är iaf helt OK för råttorna att tugga på sånt lite då coh då.

garmonbozia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De vegetabiliska är gjorda av stärkelse, så de kan väl inte vara värre än att ge hårt hårt bröd?

Jag har en känsla av att mina tuggar på dem för tändernas skull mer än för smaken så tjocka blir de nog inte om man ger dem ibland.

Här nere: vegetabiliskt grisöra :D

KAGE
0

Mina hatar vegetabiliska hundben T_T dom vägrar äta dem. Bara sånna tandborstar tycker dom om, men inga andra sorter..

/Karoline.

Lollo86
0

har dom sånt på ÖB tro? ska dit snart ;P

idaleck
0

mina är helt galna i dom verkligen! Skulle antagligen gladeligen äta ihjäl sig men nån måtta får det väl vara. Hur ofta ger ni som ger sånna till era råttor??

KAGE
0

Uhm ptja.. när ett är slut får det gå nån dag, sen får dom nytt av en annan sort!

/Karoline.

garmonbozia
0

ungefär som KAGE, men jag tycker det är rätt viktigt att de får dem regelbundet, för tändernas skull!

och sen verkar de gillar att hålla på o gnaga :)

KAGE
0

Vissa tuggsaker kan ju ge dålig mage, så för ofta är inte bra! + dom ser ju mer fram emot om det går ett tag :>

/Karoline.

Lollo86
0

an man inte ge såna där hundben? såna som är vita. det är väl gjort av nå kött tror jag =)

KAGE
0

Japp ;o jag brukar köpa lite av varje ^^

/Karoline.

Lollo86
0

då ska jag sätta in ett sånt till dom nu :D

Kleverin
0

#15 Det som är gjort av torkad (pressad tror jag) hud? rullarna. om det fungerar ska jag ge dem en bit genast, har dem ju i skåpet till hunden..