Annonser.
Jag tycker det är trist med låsta annonser, ofta finns det frågor man kan diskutera samt att tråden uppdateras och ligger under senaste inlägg. Nu försvinner annonserna snabbt långt ner… :-(
Blir det nån skillnad i försäljningen när trådarna är låsta? Tänkte att det kanske är lättare att locka köpare när man pratar om kullen och visar utvecklingen på bild med jämna mellanrum.

#1 Klart det blir skillnad…så många trådar som hålls igång här så försvinner ju en inaktiv tråd långt ner rätt snabbt!
Jag håller med. Tycker dessutom att man som uppfödare/säljare får vara beredd på en del kritik och frågor om man säljer ett djur.

Tycker med d é tråkit att de är låsta :(
Är man intresserad kan man ju kolla där folk frågat vad uppfödare svarat iställe för att "alla" ska mejla samma frågor till säljaren
Men är du ute efter att köpa råttor så går dom ju rätt enkelt att bläddra fram under "köp & sälj". Men jag saknar att få prata i dom trådarna lite grann..

#5 Det är inte alla som förstår att de behöver en till råtta tills de läser annonsen :-P
Känner mig träffad ^^
Nä det e ju det, de e så jag oftast köpt mina :P

Håller med :P
Vi kom överens om att det var bäst att låsa trådarna då många annonsörer får sina försäljningstrådar "förstörda".
Vill man veta mer får man helt enkelt kontakta försäljaren privat.
Ett tips är att länka till en hemsida där man har mer info. Har man ingen hemsida kan man faktiskt länka till sin dagbok här på iFokus!

NI kom överens, inte VI

Men man kan ju starta kulltrådar också. Och länka till annonsen i den. Fast det blir kanske iof samma sak! :P
Älskar mina stora små vänner..
#11 Vi hade en omröstning efter ganska många klagomål och annonser som urartat i smutskastningstrådar. Ninja och jag kunde även bestämt att vi inte ska ha några annonser alls, nu gjorde vi detta efter att vi sett att flertalet medlemmar tyckte att det var en bra åtgärd. Självklart är inte ALLA överens, det kan man inte räkna med.

Jag tycker också det är tråkigt att de är låsta.. Visst ledde flera annonstrådar till diskussioner men det är väl inte så farligt? I "värsta" fall får man väl fortsätta diskussionen i en ny tråd om det går för off topic.
Dessutom ledde ju en del diskussioner till att det kom fram information som kunde påverka en rätt mycket inför ett eventuellt nappande på annonsen. Folk påpekar ju ofta saker man själv inte har tänkt på att fråga.
Nåja, tycker det borde ha varit en röstning först åtminstone, för det var det väl aldrig? Eller missade jag den? :P
Edit: Tydligen missade jag den ja :P

#10 Problemet är inte bara att man vill ha möjlighet att svara på frågor/ställa frågor i tråden, det är ju det att tråden blir så snabbt oaktuell…hamnar lååångt ner i massa andra trådar.
Då hjälper det ju inte om man länkar till hemsidan eller annat.
Fast nu när vi superduperbästiga *asg* trådpoliser finns så kan ju vi hålla koll i trådarna mer, så att inget händer. Kan vi inte testa ett tag iaf? Att ha olåsta trådar ett tag, och det är trådpolisernas, och alla andras, uppgift att sköta sig (och sköta andra :P )

#16 Agree :D

Eviga frågan om annonserna.. =)
Positivt för låsta trådar: Inte massa påhopp och smutskastning som förstör personens annons (jag vet att vissa "påhopp" kan ha fakta i grunden, men tyvärr hjälper det inte med drypande kommentarer och shit) Även positivt att en Medarbetare måste läsa tråden och låsa den och om viss info saknas kan påpeka detta och annonsen måste göras om.
Negativt för låsta trådar: Ja annonsen blir lätt inaktuell och många kanske missar den om de inte varit inloggade på två eller tre dagar. Även negativt om man har bilder och så inte kunna uppdatera hur många som finns kvar att tinga ur kullen och aktuella bilder blir lite klurigare och det blir mer jobb för medarbetarna att uppfylla kraven från alla annonsörer om de ständigt ska lägga in nya bilder och uppdatera infon eller putta upp trådarna.
Är det tillåtet med indirekt annonsering i form av att bara tipsa om sin egen hemsida med de bebisar som söker hem på den? Typ "Kolla in bebisarna på min hemsida som nu är 3 veckor gamla, nya bilder och vissa kanske söker hem fortfarande" Det måste väl vara lite som att kanske länka till sin egen annons på blocket eller liknande, länkas ju vilt till blocket hela tiden så. Och de trådarna blir inte låsta, för då kan diskussionen ändå tas privat, även i tråden också om folk har frågor, men det blir ändå inte direkt annonsering om man länkar till sin sida för att visa bebisbilder. Sen om folk ställer frågor i tråden är ju upp till var och en?
Hmm kanske bara jag som är trött nu och tyckte mig hittat ett kryphål, man behöver inte ens nämna i tråden att någon bebis söker nytt hem menar jag..
Hähä, nej tillbaka till pluggandet nu. =)
Som sagt så tog vi upp det i en omröstningstråd och majoriteten ville att den skulle låsas.
Vi tycker självklart också att säljaren ska kunna svara på alla möjliga frågor om ställs om råttorna och ev. uppfödning, det är inte där skon klämmer. Det blir dock så fruktansvärt dålig stämning när diskussionen sätter igång, det har vi sett i tråd, efter tråd, efter tråd…

Men kan vi inte få prova igen då?
"Vi har skärpt oss ;)"
Haha annars kan man skapa en tråd om tråden :D Där man får diskutera annonsen ;) *knöligt* ^^
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

#21 Bra tips…det tänker jag testa!!

Är man intresserad av att köpa råtta så får man väl helt enkelt klicka på "11 Köp & Sälj" då kommer ju alla annonser upp…not that hard…. 

Fast som Babbett sa,det är inte alltid man letar efter en råtta.. 

#19 Håller med dig och tycker det var ett bra beslut grundat på vad forumets medlemmar ville.