Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1342 ggr
LimE-6
0

Mjäll!

Ser ut som att mina råttor har mjäll, och jag undrar om det går bra att använda mjällshampo som egentligen är till hundar?

Någon som vet?

LimE-6
0

Putt

empan-hampus
0

Putt! Puttar upp tråden lite ;)

dorkey
0

Om det är till hundar så borde det ju vara ganska milt. Använd bara inte vanligt mjällschampoo som head&shoulders eller liknande, det är farligt och alldeles för starkt.

Men jag tror nog att det ska funka, man kan ju använda vanligt hundschampoo, så varför inte mjäll-hundschampoo?

LimE-6
0

Ja, det är milt, mamma läste vad det inehåller och så och det lät bra (hon jobbar på ett hunddagis och en djurfoderaffär) Nej absolut inte, det är ju starkt även för oss så.. Det här som mamma tog hem skulle tydligen inte svida i ögonen heller och det är ju bra =)

Ska bada dom ikväll och hoppas på att det blir bättre.. ska bli intressant o se hur dom reagerar på vattnet, har inte badat dom tidigare =)

Ninja
0

Hur ser det ut mer exakt? Sitter "mjället" på hårstråna? Är det vitt, gult..?

LimE-6
0

Det var typ orange-gult inne på huden o vitt i päsen, men det är borta nu..

Hehe det var riktigt kul att bada dom, tyckte jag men inte dom =P massa rivmärken på händerna har jag nu, mindre kul dock =P

Ninja
0

Hanar kan ofta få gul-orangea flagor i huden, det är helt normalt. Men vitt i pälsen, är du säker på att det inte är gnetter?

Stephanie
0

Jag är nog lite inne på ninjas spår… Sitter det vita på hårstråna och inte går att borsta bort?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Nicciz
0

#3 Måste bara fråga vad som skulle vara farligt med head n shoulders?

Stephanie
0

Jag undrar också vad som skulle vara farligt Räcka ut tungan Det lär ju ändå vara testat på råttor, och om inte de klarat av det så skulle det förmodligen inte finnas…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

dorkey
0

Det är tom miljöfarligt! får DU det i ögonen måste du skölja fort som fan, hur tror ni det skulle funka på råttor som är tom känsligare än oss?

LimE-6
0

#11 Bra svar!

Okej, Nej det vita var inte gnetter.. men hur som helst.. allt är borta nu iaf.. =)

Nicciz
0

Jag skulle vilja se en källa.. Glad tvättar både mitt hår och råttor med clearasil head n shoulders.

LimE-6
0

# Jag tvättar åxå mitt hår med head&shoulders och det funkar bra sålänge jag inte får det i ögonen.. och det kan ju vara ganska svårt att undvika att råttan får det i ögonen när man badar den!

LimE-6
0

Det ska vara 13 efter # i inlägg #14