Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 928 ggr
Melisch
0

BRÅDKSANDE GP

Ok nu måste ja få bort min gp hanne på 8 månader. Har försökt få tag på uppfödaren men får inte tag på na. Hunden blir bara värre å kan inte ta de lugnt, så fort man vänder ryggen så gör sig hunden redo för attack mot buren, även om dörren in till toaletten är stängd så vaktar hon. Tycker synd om råttan att han ska va instängd hela tiden. Å hunden blir bara värre me läckningarna nu när råttan är här. Han är fullt frisk så avlivning är ingen tanke.  mejla mig på melisch@live.se om ni har nå lösningar eller råd ni kan ge mig.

niffen
0

Putt!

Keno
0

går det inte lära hunden att ge fan i buren istället?

Ladyinred
0

Har djuren hållt på såhär sen gp,n va liten?

Ladyinred
0

och vem e uppfödaren?

niffen
0

#2 Dom har nog försökt litegrann åtminståne. Men det är jäkligt svårt, om hunden inte är valp.

Babbett
0

Omplassera hunden ist, det är ju den som är problemet.

LeTigre
0

#6 Ja precis, det måste dessutom vara lättare att hitta bra hem till hund än gp! Men de kanske är mer fästa vid hunden.

Stj3rnfallet
0

#6 Jag tycker det är Först in Sist ut =) Och hunden fanns ju där före Gp råttan.. Men ja, det kanske skulle vara lättare att hitta ett hem till en hund än en Gp. Det är tråkigt att hunden blir så stressad av den =(
Tur att jag inte har några problem med mina hundar, ena bryr sig inte om råttorna och den andra är helt tokig i dem och vill helst av allt få leka med råttorna :P

Ladyinred
0

Sen har man ju sina djur olika nära hjärtat oxå. Ofta så betyder ju någon lite extra, sen kan man rangordna resten om man har lust. Det hänger ju lite på hur man klickar och personkemi och allt sånt.

zickan
0

uppfödaren är rat think. Hon är knappt hemma längre. Sålt av nästan alla sina djur så hon kan nog inte ta tillbaka den just nu.

kontakta en hund tränare, spykolog eller nått.. det är ett beteende som går att träna bort..

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Melisch
0

Tack för alla svar. Detta är verkligen skitsvårt för mig. Jag vill ju helst ha båda kvar då ja har tid å pengar till de. men ja har försökt få Leema att acceptera Alfons, men de liger nog i hennes instinkt att jaga små djur, eftersom ja adopterade henne från Irland, å då va hon gatuhund. Hon är skitsnäll mot människor å andra hundar. men mindre djur så tror ja endast att hopn ser de som mat eller något liknande. Nu idag kom hon in i rummet igen å stackars Alfons e livrädd. Bröt en klo (kankse inte hela världen) men en smärta för mycket anser jag. Jag har så mkt ångest. Vet inte alls vad ja ska göra

LeTigre
0

#11 irländska gathundar kanske äter råttor, de har råttor så det räcker och blir över på gatorna där.. Du har kanske köpt hunden via en kompis till mig och hennes förening förresten, vill inte srkiva hennes namn men hon har typ vigt sitt liv till att rädda irländska hundar. De blir ju avlivade nästan omedelbart när de omhändertas där, och gatorna svämmar över med lösdrivande hundar. Även hundar med ägare springer fritt på gatorna. De är inga djurvänner på irland direkt.. :/

Melisch
0

LeTigre. ja adopterade henne via hundarUtanhem, så de e inte en chans att ja säjer/omplacerar denna hund. ja tror detta e ett beteende från när hon bodde på gatorna. å att de kommr va svårt att träna bort fastän ja har testat varje dag ända sen ja fick henne. visserligen bodde alfons hos en tjej i gävcle ett tag, men hennes kille vart livrädd för alfons (han är i tonåren å ogillar killar för en anledning). men ja vet inte alls va ja ska ta mig till. vill inte leva me att varken hunden eller råttan har "sina" områden att gå på å att dörrar måste stängast å blabla.

Melisch
0

Ville bara tala om för alla att de börjar lösa dig, han en seriös köpare på alfons som vet mycket om gp råttor och kommer ge han ett varaktigt hem,. Å alfons tass som blev lite skadad har läkt fint å e glad igen. Så önska nya ägaren lycka till:) tack för alla som brytt sig å givit mig råd å visat att ni bryr er om djuren.

Lollo86
0

åh va tråkigt att det skulle bli så :(

försök att hitta ett hem åt honom där någon redan har erfarenhet av gpråttor. för en nybörjare skulle kanske tycka det var jobbigt med en rädd 8månaders gpråtta? :(

Melisch
0

Jo de e jätte tråkigt. men tycker synd om honom om han ska sitta i ett badrum resten av sina år.  Jag å köparen har pratat via msn varje dag i snart en vecka å ja förhör henne å berättat att han troligen kommer va bråkig i början då han är van med mig. men hon ville verkligen. men de blir inte hämtning förrän efter den 20 så man kan fortfarande dra sig ur om de känns fel.

Lollo86
0

#16 jahaa okej du har hittat en köpare alltså!

hon säger att hon har läst på mycket eller?

Melisch
0

ja precis å ja har frågat ut henne så de verkar kanon

Lollo86
0

okej men det låter ju bra =)

nä det kan ju inte vara kul att sitta i en bur och vara livrädd hela tiden för en hund :(

Melisch
0

nej precis. så de blir så att han tyvärr måste flytta:( men man får se de från den ljusa sidan, han kommer få komma ut mycket mer å inte sitta instängd hela tiden

zickan
0

det är ju inte lätt men nu kan jag nästan säga att jag tyvärr tycker hunden bör stanna. han har redan haft ett helvete. Min hund jagar ju utomhus alla djuren jag har inomhus. Förra veckan försvann han i 20 min för att jaga fåglar när jag tittade bort. Men hemma har jag en papegoja löst. Han har även jagat harar men jag har kaninerna löst hemma. Djuren inne har han lärt sig.

Lite svårt med djur som rör på sig. Men Testa att försöka ha hunden liggandes i samma rum som hunden. tacka ner honom om det behövs. tala lugnande. sitt bara och håll i hunden en timme eller så och klappa/prata med honom. gör om det flera ggr. funkar det så öka med att få gpns lukt på hunden. lägg en handduk som legat i buren i hundens bädd. Förhoppningsvis kommer han snart att förstå att gp råttan är en familje medlem och börja skydda istället för att jaga. Finns en miljard knep att testa.
Sök på det via google. Finns knep för fåglar och hund, katt och hunde ect. funkar det är de ju toppen.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Melisch
0

Hejsan Zickan, Har försökt me de ett bra tag, Hunden springer runt å vaktar dörren å så fort man ska in försöker hon tränga sig in, Så jag har bestämt att omplacera alfons där han kan få de mycket bättre. Hon ringde nyss faktiskt, å berättade att hon har läst på å gjort masa research om gp råttor. Å hon lät jätte bra. Hade en stor fin voljär  å allt. så de ända som fattades va Råttan å luftfuktare, å givetvis köper hon den med alfons. Så i slutet av denna vecka så ska en gp ägare från Kiruna transportera alfons ner till Anna (som köparen heter) Har inte diskuterat pris med henne, vet inte ens om ja kommer ta något för de eftersom ja vill att han ska ha de bra. Usch är så ledsen:( Men eftersom ja adopterade hunden för att hjälpa henne så vill ja inte att hon ska flytta runt ännu mer.  Synd att jag inte får tag i Tia för hon sa att de skulle bara va att lämna tillbaka honom. Men detta verkar skit bra me denna tjej å hon vet att alfons är i tonåren å kan va bråkig å så.