Hamster lud?
Kan man ha de till råttorna? har set diskuchoner om de här men har inte hitatt något tedigt svar..
Hamsterfolket anser ju att det är rena döden att ha till hamstrarna så varför skulle man vilja ge det till råttorna?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
De hade jag ingen aning om facktist
Hamstrar kan trassla in benen med benbrott som följd. Till hamstrar anv toa papper till bomatrial.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Syntetisk bomull går inte av om djuret trasslar in sig. Det är inte heller lika lätt att bita av som naturbädd. Det är dessutom onödigt dyrt, eftersom du skulle behöva en hel del för att bli lagom till råttor och det skulle behövas bytas ofta också.
Istället kan man använda till exempel toapapper, tidningspapper, tyg och liknande. Problemet med papper är att det behöver bytas minst en gång om dagen, eftersom det inte har så bra uppsugningsförmåga. Fleecetyg är bäst. 

Mvh Stephanie 

har papper till mian men dom går i låda så behöver inte byta redigt så ofta.. Köpte nämligen en bur där jag fick med hamster lud men då kan jag ju slänga de
Att det inte är bra för hamstrar är väl att de stoppar in jättemycket i kindpåsarna och kan kvävas av det
/Karoline.
De är vad jag med härt
#6 och #7 Läs #3
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#8: Har aldrig hört om att nån trasslat in benen. Det gjorde aldrig nån av mina 7 hamstrar.. inte ens i närheten.
Men har iaf hört att dom stoppar in massa och kan kvävas.
/Karoline.
#9 Finns hamstrar som gjort det. Hamstervadd är bara ngt zoo butiker prackar på oss köpare för få sålt mer grejer..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Ja ännu värre nu när dom gör dom i olika roliga färger :/
/Karoline.
Fick med de i alla fal när jag köpte buren.. Men tycker ni då att jag ska slänga de?
Eller sy en nalle och stoppa den med det…
Hmmm De kan jag med göra =D
Jag kan inte förstå att dom fortsätter att tillverka och sälja grejer till djuren som bevisligen är farligt för dom. Det är ju lätt att gå på det när det sägs vara tillverkat för det ändamålet.
Vet en råtta som lyckades linda ett hårstrå runt en tå, hon hade förlorat sin tå om de inte lyckats komma till veterinären för att skära bort det i tid.. så hårt satt det, och tänk bara vad hamstervadd kan ställa till med när ett ynka hårstrå orsakade sånt rabalder!
Ja usch, jag fick me sånt ludd när jag fick hem nakenfisarna i lådan jag fick dom i, men jag tog bort det när jag kom hem, på vägen hem hinner dom kanke inte göra nått, och dom hade ju kanske frusit annars, men i buren utan uppsyn bör man nog verkligen inte ha sånt, känns osäkert. Jag skulle nog inte kunna slappna av..
hade det för länge sedan till gerbil. en bebis fastnade med tassen, blodet kom inte ner i tassen och luddet satt hår runt. Försökte ta av men tassen var redan död. Kunde ha varit runt halsen.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#18 FY :(
De där hamster luddet tog död på en av mina råttbebisar. Dom sade att jag skulle ha de. Först tänkte ja att de säkert är mysigt men att de verakr riskfyllt men mamma sade att de inte var någon fara. En bebbe var tvungen att avlivas för hans fot fastna och han skrek och hade jätte ont. Benet var omvridet och stort å lila. Uuuh! Råttbebben var bara två tre dagar då…