Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 789 ggr
zickan
0

soffa+kiss?

jag har fått en nästan ny soffa från syrran. fick med två vita klädslar.
Innan hade jag en begagnad soffa med grå klädsel som jag inte brydde mig om alls.

men jag vill ju ha råttorna med i soffan när jag ser film. Måste jag konka in hundens soffa till vardagsrummet bara för att se film och gosa med råttorna?. Eller finns det en lösning?
jag vill inte ha kiss på den nya soffan. Kan två filat på varandra kanske stoppa så det inte når ner i själva soffan?..

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Daydreams
0

köp en stor vaxduk:D

Mymlan
0

Köp sån där frotte duk man har till sina bebisar *2 benta* frotte på ena sidan o plast på andra sidan. Dessa kan man köpa i metervara, var vet jag ej. Går utmärkt att tvätta i maskin.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Nisses
0

Jag har köpt ett tjockt överkast på ikea å det funkar bra för mig:)

LeTigre
0

Plastad frotté är en utmärkt idé om man har kissiga råttor, finns på tex jysk på metervara :)

Annars kolla ikea second hand för överkast i tjockare modell, kan bli billigt och bra också (speciellt second hand) men otympligare att tvätta än plastad frotté :)

Mina droppar bara lite så för mig räcker det med tunnare överkast från ikea, lätttvättade. Plus att soffans överdrag är tvättbart (ett måste när man har ungar), tvättar ändå sofföverdraget ca en gång i månaden.

MentalDistress
0

Jag har ett billigt jätte underlakan från ikea över våra nya soffa! funkar jätte bra, kisset "stannar" på ytan av lakanet så jag har bara lite papper därinne att torka med i fall att de kissar en massa :)

zickan
0

ah.. jätte bra svar. ska testa några tack så mycket : :-D

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.