Lite råd.. tack.. :P
Jag har hört av en del att råtter kan bli rumsrena om man läger katt sand i en liten plast skål eller något.. i buren så kissar/bajsar dom bara där.. hört/läst de av många..
men så tog jag då in de i minna råtters bur…
men dom bara äter det… :(, har iof inte haft det där så länge bara bara nu typ 10 min hehe, men asså ska jag ta ut den ?
eller ska jag ge den en chans..
de jag e lite orolig för att… hur bra e de å äta katt sand lixom, de är det jag tänker på…
vad hade ni gjort??
Vi har en låg bunke i ett av hörnen med samma material som vi har som botten material (toa lätt) och vi satt den i det hörnet dom bajsade mest… och då är det bara att ta ut bunken när dom bajsat och bara tömma den =) hehe så har vi gjort iallafall ;) det är nästan som ett stort lock =)
jasså okej tack för tipset =))
Varsågod =)
Jag kan inte heller ha kattsand då det tydligen e väldigt gott. kör på toalätt..
okej, ja de får jag göra.. :)
hittar men med det där vid kattsanden å sånt eller?
Japp… eller det beror på vart du handlar…
Jag gissar på att det e billigare i mataffärerna än på zoo. Allt e dyrare i djuraffärer tycker jag.
Men oftast så står toa-lätt där kattsand, höet… och ja allt bottenmaterial står =)
En papperspåse som går i grönt om jag inte minns helt fel nu, har inte kvar nån påse hemma så jag kan kolla.
aha okej tack =))'
får köra på de istellet då :) hehe.. ^^

Jag använder Euroshoppers kattsand, den är billigast. Mina råttor smakade lite på den i början men…lite skit rensar magen! Mina lärde sig själv att bajsa på lådan, de missar aldrig inne i buren, men ute ibland. Kissa är däremot härligt att göra på hängmattor o.d. Lycka till!

Mina skiter också på euroshoppers kattsand, dock har de så vitt jag vet aldrig ens smakat på den.. men jag köpte ungsformar i glas på IKEA som är tunga så de inte ska flytta runt på dem. Kanonbra tycker jag och lätta att rengöra.
Fast det där med att kissa hängmattorna känner jag igen.. *muttrar*

Har Toa-lätt till mina råttor, tycker det funkar bäst :P Och påsen är gul, i alla falla min ^^' Kostade typ 30 kronor, 10 liter, på… Ica, tror jag att det var om jag inte minns helt fel. Finns fortfarande ganska mycket kvar, även fast det var längesen jag köpte den :P
Mina kissar inte i hängmattan… Däremot på typ alla andra ställen i buren och utanför också ^.^'' xP