OT: blocketannons
Handlar inte om råttor nu men jag kände att jag var tvungen att lägga upp denna här..
http://www.blocket.se/vi/15853054.htm?ca=1_8_s
"Hugo 5 år som äger dom vill ha pengar till en Blixten-bil. (ca80-90kr)"
jag finner inga ord..
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

äckelungar, nejdå men föräldrarna måste ta lite mer ansvar
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta
ja jag blir så j*vla arg på föräldrarna.. man borde väl fatta att en 5åring kanske lätt tröttnar på ett marsvin? om jag hade ett barn som ville ha ett husdjur så skulle jag ju själv ta ansvar för djuret också och inte bara låta barnet göra det..
om man säger så här.. hur kul är det att städa en bur när man är 5 bast??
Men det är ju ändå bra att de säljs en står där och blir bortglömda…
#4 jo helt klart.. men jag tycker det är så dumt bara att folk inte tänker med skallen..
Ja, att djur är på samma "nivå" som leksaker… Att man faktiskt inte tänker att det är djur det handlar om.
Jag blir så ledsen av att se sånt. Skaffar man ett djur har man bundit sig så länge djuret lever (anser iallafall jag). Har själv fyra kaniner varav en är uppe i hela 8 år nu. Skulle aldrig komma på tanken att sälja henne.

Gahhhhhhhh!!!!
Visst kan saker hända så man inte kan ha kvar sina djur men när det gäller barn så vet man nästan innan att de kommer att tröttna så småningom och det bör man ha med i beräkningen innan. Att man då kanske har ett eget intresse i de djuret man skaffar.

Men hallå!!!
Om dom är så små som på bilden kan dom inte ha haft dom särskillt länge? Ungen måste ha tröttnat jäkligt fort.
Min son är 3 år, och har hund, massa katter, en fisk (som är hans egen) och ett gäng hamstrar.
Jag brukar skoja med min djur-hatande karl att jag köper dem åt sonen, då kan han inte säga något ;)
skämt åsido, är man under 18 så är det ju föräldrarnas ansvar, oavsett om ungen är 3,5 eller 16 år.