Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 295 ggr
Stj3rnfallet
0

OT(?) Ledsen..

Jag visste inte om jag skulle orka skriva det här inlägget.. Mest för att då måste jag verkligen inse att min Buffy måste avlivas.. Men jag känner nu att jag trots allt vill vända mig till de som förstår allra bäst. Ingen i min familj bryr sig nämnvärt, då ingen tycker om råttor egentligen och vad min pojkvän än säger så hjälper det inte.. Jag älskar mina råttor så mkt och jag hade hellre sett att de dog naturligt än med hjälp.. Men nu måste jag tyvärr avliva Buffy innan jag åker till min pojkvän =( Det är så att min älskade tös har fått en tumör av nått slag och den har kommit upp rätt plötsligt och vuxit jättesnabbt! Hade hoppats på att den skulle växa långsamt, men den har inte gjort det.. För 2 veckor sedan när killen var här hade hon iaf inget synligt och nu har hon helt plötsligt en jättestor tumör!=( Fattar inte hur den kan ha vuxit så fort! Troligtvis kommer jag avliva henne på onsdag eller torsdag. Egentligen vill jag ju inte, men jag kan inte vara så egoistisk mot henne att jag har henne kvar för min egen skull..

Det kommer verkligen kännas tungt att gå till vetten med min söta lilla tös.. Buffy kommer inte ens hinna fylla 2 år =( Hade inte tumören varit så stor som den är just nu så hade jag haft kvar henne ett tag till, då hon inte verkar jättedåligt eller det är vad jag tror iaf. För hon är lika pigg som hon alltid varit, äter och dricker bra och inte magrat jätte jättemkt, även om man ser att hon minskat i vikt.. Hennes bror dog ju redan förra året, helt oförklarligt och plötsligt. Vet inte om det beror på att föräldrarna var syskon eller om det är ngt annat.. Inte för att det känns bättre att ha ngt att skylla på, men ändå.. Jag kan inte sluta gråta när jag tänker på det =( Varje gång jag ser henne blir jag ledsen och mår dåligt.. Jag vet inte hur jag ska orka med uppkörningen när jag vet vad som väntar..

Jag vet ju att jag gör rätt som avlivar henne, men det känns ändå som att jag mister en väldigt älskad vän.. Sist jag var tvungen att avliva en råtta så blev jag så deppig att jag tappade matlusten och åt inte särskilt mkt på flera månader.. Lär väl bli så nu med.. Jag mister ju en av mina älskade bebisar =(

Ville bara skriva av mig lite.. Ni behöver inte svara om ni inte vill.. Kände bara för att skriva till personer jag vet förstår!
Jag har tagit bilder på den äckliga tumören, bölden eller vad det nu är, eftersom att mamma inte tycker om råttorna och helst vill slippa se dem och jag ville visa henne hur stor den blivit nu.. Så om någon vill se den, så finns bild som sagt..

Mimus
0

"Kramar om"

Daydreams
0

åh beklagar verkligen, finns inget värre:(

Finns det inget hopp att det är en varböld som kan tömmas?

Lollo86
0

nej men sötnos.. usch så hemskt :( jag vet precis hur det känns för jag avlivade min älskade tjej förra veckan.. mådde/mår skit fortfarande av det.. min pojkvänn fattar ju ingenting om varför jag mår dåligt.. han sa bara att det var det bästa för råttan.. så jag är glad att det finns folk här som vet hur man känner iallafall.

det går inte att operera bort tumören då??

annars får du tänka att hon kommer få det mycket bättre på andra sidan och hon kommer ju alltid att finnas i ditt hjärta. du kommer aldrig att glömma henne. det är mycket värt för henne att du känner så.

en sak som jag mådde lite bättre av det var när jag hade gjort en fin grav till henne  på min trädgård. då kan jag gå och kolla till henne hela tiden och prata med henne. gör samma sak du.

och sluta inte äta.. det skulle inte din fina tjej heller vilja att du gjorde :( hon kommer att förstå varför. ingen vill leva med en stor tumör så då är man nog glad om man får somna in, tyvärr :(

*kramar*

Kleverin
0

Beklagar, det där är ett otroligt tungt beslut.. Var stark, även om det är svårt att höra så vet du det ändå, det är för hennes eget bästa och hon kommer få det så bra på andra sidan.. det är vi som är kvar som lider.

Bullerbytjejen
0

ååh gud, jag börjar gråta här nu ju :( Men kan du inte höra me dom va dom tror när du ringer å bokar tid? om det kan vara en varböld, eftersom den växt så snabbt också, du kan ju kolla upp det när du kommer dit, om det e en varböld kan ni ju täömma den å e det knöl så låter du henne vandra vidare.. *tröstkramar* vet hur det känns..

Stj3rnfallet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag sätter in en bild så får ni se hur hemsk den ser ut =( Ni som inte vill titta behöver inte.. Jag tror inte att det är någon varböld.. Bilden är inte jättebra.
Sätter in bilden sedan svarar jag till er som skrivit.

Daydreams
0

nej tyvärr ser det ju ut som en juvertumör, men se vad vetten säger:(

Daydreams
0

Stör den henne? Dvs har hon problem att röra sig, svårt att klättra? När min Beata fick sin juvertumör tog jag inte bort henne förrän den blev så pass stor att den var ivägen.

Stj3rnfallet
0

#7+8 Nej, inte vad jag har märkt.. Hon går och klättrar precis lika mkt som vanligt.. Tror de andra har fattat att nått är fel på henne, för de pysslar om henne jättemkt =( Den har vuxit jättefort.. På bara 2 veckor har den blivit sådär stor =( Vetten opererar inte råttor här =( + att hon snart blir 2 år.. Så då är det väl risk att hon somnar av narkosen också? Kan ju minnas fel, men har för mig jag läst det ngnstans.. Men det kanske gällde råttor i alla åldrar..

#1 Tack så mkt! Behövs verkligen..

#3 Tack så mkt.. Nä, men finns en risk att jag tröst äter också.. Kan gå åt vilket håll som helst.. Just nu har jag tröstätit massor =( Har ätit så mkt att jag mår illa :S Jodå, ska begrava henne sedan när snön är borta..

#4 Jo, det är det bästa för henne.. Jag vet det.. Men det är så jobbigt ändå =( Kommer sakna min snutta så mkt!

#5 Tack, men detta är ingen varböld, utan en tumör =( Och tyvärr opererar inte vetten här på råttor, då de inte har "tillräcklgit små instument" fr att operera så små djur… Inte för att jag hade litat på dem iaf.. För de gör ju diverse fel på hundar.. Så hur stor risk är det inte då att det gör fel emd min tös?:S Nä, litar tyvärr inte på vetten här =/ Men jag väntar nog lite med att avliva henne.. Måste hinna säga hej då ordentligt först och kanske förbereda mig lite mer.. Även om jag kommer gråta som en tok iaf..

sockerrattan
0

Känner med dig! Kramar om

Mia//

Lollo86
0

#9 min tjej hade bölden precis på samma ställe som din har nu. hon kunde gå runt i flera månader efter det där och såg inte ut att lida speciellt mycket av det. Så om du ser att hon inte mår dåligt så tycker jag du ska ha kvar henne ett tag till

Stj3rnfallet
0

#10 Tack! Värmde =)

#11 Jo, jag tänkte ha kvar henne så länge jag kan.

Indolentia
0

Usch vad hemst. Hoppas du kan ha kvar henne ett tag till!

Avliva sina sötnosar är inte roligt. =/

Kram på dig,

hoppas på det bästa.