Varning för hamsterhus!
När jag kom hem förra lördagen satt 4 st bebisar fast i fönstrena. Vill varna alla så att de slipper uppleva samma sak som jag! Så här såg det ut tidigare!
Mia//

Har sågat upp fönstrena och slipat till dem!
Mia//
Oj vad läskigt! Bra att du varnar! Hur gick det med bebisarna?

Två släta tjejer dog!
De andra två klarade sig… men Ull har stödmatats några ggr! Det är först nu jag har smält det så att jag kan skriva om det här ute!
Mia//
ååhhh..beklagar! Fy vad tråkigt! :(

Shit vad jobbigt!
(jag jobbar med besiktning av lekredskap och kollar efter tex. huvudmått….fast jag har inte tänkt på huvudmått för råttor, lär väl göra det i fortsättningen)
Nej så tråkigt! Vad hemskt, hoppas de andra klarar sig bra, iaf.!

#7 Nu är det full fart på alla andra… Ull är fortfarande liten… men han hinner i kapp!
Mia//
#8 Skönt att höra! :)

Fy vad hemskt. Beklagar sorgen!

Vill bara säga att hamsterhus kan vara farliga även för äldre råttor också, så se till att de lätt kan ta sig in och ut genom både dörren och fönstret (hur stort det än verkar)!
För några månader sen när jag kom hem satt en av mina råttor fast i fönsteröppningen hårt som berget och var helt panikslagen… Tack och lov fick jag loss honom tillslut men risken finns ju att man inte har lika stor tur nästa gång.. Så hos mig finns bara stoora hus (eller inga alls) sedan dess.
Tråkigt att det gick så illa för småttingarna :(

Usch va hemskt! Bra att du varnar. Beklagar också sorgen. Jättetråkigt att sådant måste hända :'(
Alltså ska man inte köpa ett hus med något fönster…
Undrar om inte Marsvins hus är bättre de är ju större än hamsterhus.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you