råtthona sökes
I tisdags dog Belsebubs syster, därför vill jag nu hitta en ny sambo till henne:)
Belsebub är ca. 2 år och en omplacerad dumboråtta. Belsebub är ensam i en (för) stor bur(finns bild i mitt galleri), så jag behöver verkligen en till som kan fylla lite plats;)
Det finns en hund i det här huset, men mina råttor har alltid fått sin dagliga motion och sina mys-stunder trots detta. Tjejen får alltså inte vara rädd för hundar.
Jag vill att hon ska vara runt 2 år, minst 1 ½ år
Jag bor i Borlänge, så vore en fördel om du bor i dalarna eller om det går att frakta på något sätt.
Belsebub är en av de snällaste råttorna jag någonsin har haft och därför kräver jag att hennes nya vän ska vara snäll, den får absolut INTE vara aggressiv mot andra råttor, däremot är det ingen skandal om den någon gång råkat "nypa"(..bita) en människa(men nämn detta då);)
Det spelar ingen roll vad för färg och stamtavla råttan har, men helst så ska den inte ha haft några sjukdomar (men om den har haft, så berätta vilka). Jag har pengar undanlagda till råttorna, så jag försäkrar att de aldrig någonsin ska behöva lida i onödan.
Några + i kanten:
Jag är lite extra nyfiken på en nakenråtta.
Får gärna gilla att bada
Intresserad av avvikande råttor(annorlunda utseendemässigt, alltså inte mentalt)
Hon får gärna ha varit med om samma situation som Belsebub, att hennes burkamrat har dött och hon blivit ensam kvar.
Hoppas någon hör av sig, jag garanterar att flickan kommer få ett bra hem:)

Jag har en som heter Doris men jag är bara 9 år och måste prata med mamma om det Doris är ungefär 1 år gammal
Men jag förstår om du tycker att det är bättre med en vuxen person

Hon har hafft mellanöroninflamation men vi var till vetrinären och hon fick en spruta och så skulle vi ge henne medecin i 10 dar

Har Doris snedskalle?
#5 Det verkar som så…

Nej hon har HAFFT mellanöroninflamation

På alla bilder är Doris huvud vridet åt vänster…att din veterinär inte vet att snedskalle är ett symptom på möjlig mellanöroninflammation utesluter inte att hon HAR snedskalle.

#1 I en annan tråd står det att Doris är 6 mnd. gammal, hur gammal är hon?

1 år ungefär

Oj jag trodde att de skulle para med de skulle sälja det ville inte jag :S

#11: Du bör inte para din råtta heller, inte när hon varit sjuk. :)

Ok :(
å lite svårt att para två råttor av samma kön också
#14 *ASG* :D
#14 nädå, parningen funkar fin fint speciellt vid löp, men till ingen nytta det blir inga resultat :(
≧◔◡◔≦
haha sant :P. Potatisbulle, kolla runt bland uppfödare då? en del har ju honor som har gjort sitt som avelsdjur eller om någon har en hona som börjar tröttna på de andras kullar av vilda småråttor som ska busa och bråka hela tiden? :)
haha potatisbulle??? lol potatisfan mena jag xD
#0 så gammal… jag har några tjejjor på 4-6 månader… 
haha, men är det verkligen ingen som har en 2-åring att avvara?
Anledningen till att jag vill ha en så gammal är därför att jag inte är säker på att råttan kommer få det bra om hon är yngre, då jag om ca. 1½ år antagligen (kanske) kommer flytta- då jag gått ut gymnasiet. Jag kanske ska göra lumpen, jobba eller börja på en högskola så jag vill verkligen inte att råttan ska behöva "lida" då den antagligen kommer att vara ensam hemma allt för ofta. Är bättre om jag flyttar som råttlös och sedan kan se vad som händer mig i framtiden och kan skaffa råttor på nytt då.
oki… kolla på blocket och råtthjälpen
http://ratthjalpen.se/?page_id=29&id=241
här fanns det en "tanta" på råtthjälpen. Finns i ösmo visseligen, men det kanske går att fixa transporthjälp?
#22 Jag har redan varit in och kollat på den där tjejen:) men försöker hitta någon som är lite yngre i första hand
aah oki
hjälp..
i nödfall kan jag ta två råttor.. jag behöver verkligen nu:/
finns ju inte en endaste
?
Fortsätt kolla på blocket, det kommer nya nästan varje dag ;)

Hur går det för dig i letandet? Hittar du någon vän till Belsebub?
Jag sitter i samma sits som dig, nästan. Letar efter en eller flera vänner till ensamråttan Bu, vars syster Franke dog den 19/3.
Har du testat att sätta ut en annons på Blocket eller Zoonen. Jag kan tänka mig att det finns en del råttägare som skulle nappa. Ofta kanske man behåller sin ensamma råtta utan att skaffa ny, och om du kommer med ditt erbjudande blir det nästan en hjälp för dem. De slipper det dåliga samvetet (som nöter på en varje gång man lämnar råttan ensam, jag vet…) och kan ge sin råtta ett bra liv.
Nu vore det logiskt att jag skulle erbjuda dig att ta hand om Bu, hon passar in på din beskrivning. Men jag hoppas ju fortfarande själv på att hitta vänner som kan flytta hem till oss.

jag har eventuellt 3 råtthonor i ålder1-1½ år.. men de finns i ljusdal, gävleborgs län, försöker hitta någon som vill ta hand om dem!! men skicka gärna ett meddelande privat om det finns intresse!!
Qui dormit, non peccat
#28 Jag har fortfarande inte hittat någon rått-tant:( Verkar vara svårt att få tag på en 2-åring. Jo, det var genom blocket som jag fick tag på mina råttor, så det borde nog fungera igen:) ska nog lägga in en annons nu i helgen, men trodde att jag kunde hitta någon råtta med lite bättre "uppfostring" om jag lade ut en annons här. Och zoonen har jag helt glömt av! ska lägga ut annonsen där:)
Jag förstår din situation… Det är ju ibland(verkar vara så i mitt fall) lättare att ge bort råttan än att hitta den en ny vän.. Men man är ju bara så fäst vid dom, och det är ju aldrig lätt att skiljas från en familjemedlem liksom:/

Märker ni på era råttor att dom är deprimerade över att sitta själva? Dek kan ju bli så att dom faktiskt inte orkar eller riktigt vill ha en ny vän nu när dom är så gamla. Jag rekommenderar inte att ha ensamråttor men trötta äldre råttor kan ibland må bättre av att få ta det lugnt den tiden dom har kvar.
#31 Jag var rädd att min råtta skulle bli deppad och det är därför jag verkligen ville skaffa en ny vän till henne, men hon beter sig precis som vanligt. Hon har alltid varit lugn, men är inte alls som en gammal råtta. Jag tror att min råtta skulle uppskatta en vän, men det är nog inget måste. Hon tycks må bra, men jag vill ha sällskap till henne då jag är i skolan..