OT-j*vla as!
åhh jag är så aaaaaaaaarg!!!!!!!
vann för en månad sen en voljär på tradera från ett företag, har väntat och väntat, så igår tog jag kontakt med dom och en kille berättade att dom haft problem med leveranser och liknande, frågar om min bur har skickats och han säger att den är på lager så jag får hem den inom en vecka, nu efter jobbet har jag fått ett mail från dom där det står att den inte finns och att jag kan få pengarna tillbaka eller välja en annan bur, jag skriver tillbaka och berättar om att han sa till mig igår att dom hade den.. får tillbaka ett mail nu där det står att det blivit fel på ordern så den finns inte! vad fff*****n är deras problem!? först får man vänta jätte länge utan något svar eller liknande, sen får man veta att man får den och nu helt plötsligt finns den inte ?? usch vad jag ska anmäla dom till tradera.. moooooorrrrr
(måste skriva av mig..)
// Vanessa
Men gud.. Jävla puckon! :O
Varför lägga ut nåt man inte har på bud, liksom… Gaaad… Oseriöst som fan.
Oj, nu blir jag nervös… Vad vad det för bur? Sån? För en sån vann jag… Och den har inte kommit ännu.
japp! fick byta till en mindre.. men neeeeeeeej tack! uuuusch vad arg jag är :(
// Vanessa
fick byta om jag ville.. men tog pengarna tillbaka..
// Vanessa
Men oj… Då ska jag maila dem också :O Vad bra att de inte hör av sig… Då ska man fan få mer än pengarna tillbaka.
Jävla puckon.
Den andra buren är ju SKITFUL!
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
imorgon ska dom få veta att dom lever, faan vad jag ska skälla ut dom!
// Vanessa
Jag tycker den andra buren var snygg, men den är rätt liten…
Få tillbaka pengarna innan du skäller för om du inte får dom innan så får du dom aldrig… gör dig inte ovän med dom så länge du är i behov av att dom ska göra det rätta
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
jag köpte den andra för höjden, vill inte ha en mindre, får bara plats 4råttor i den tror jag.
// Vanessa
#10 det är ju ett företag så pengarna måste dom ju ge mig ?
// Vanessa
#12: Finns företag som lurar av folk pengar också.
De tjänar dessutom på att dra ut på det. Ju längre pengarna sitter på deras konto, desto mer tjänar de på räntan… Visserligen småpotatis men det ska visst finnas företag som tjänar mycket på att sätta sånt i system.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

#12: Eller så drar dce ut på det för att någon varit otrevlig och hux flux går dom i konkurrs, då är det svårt att få några pengar alls.
jo men imorgon ska jag ha pengarna.. dom har gjort fel och det kommer jag ringa och säga till dem..
// Vanessa
glöm inte tvinga dem slicka dina fötter o slicka toan ren ;)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
#16: Vill man verkligen ha deras baciller där man ska sitta? 
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
nae igentligen inte.. men i toan kan dom få rengöra..
// Vanessa
enligt traderas regler är ju bud bindande…
men ja, de säger ju att du ska få pengarna tillbaka så, så de kanske anser att de gör så gott de kan när det blev strul?
Men jag blir lite irriterad för mig har de ju inte hört av sig till… Och jag väntar ju hela tiden på den där buren. Om jag inte mailat nu, hade de aldrig hört av sig? Hoppas de att jag ska glömma bort det?
Nej, dålig stil…
ja hur det än är så är det ju dålig stil! undrar också varför de inte hörde av sig så snart de fick veta att de inte kunde leverera?
nej det undrar jag med.. har man ett stort företag vill man ju att kunderna ska se den som seriös, dom har ju inte visat någon av sina bästa sidor än så länge..
// Vanessa
skriv till dom som har tradera och säg till.. negativt omdöme hjälper inte mycket i mängden
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Oj! Jag hade blivit redigt förbannad…
Anmäl till tradera och låt dom veta att dom lever…

Mvh Stephanie 

mm, jag skrev till dom att jag ville ha mina pengar och att jag skulle kontakta tradera, det här fick jag tillbaka:
Hej!
Ge mig ett kontonummer så krediterar jag köpesumman…
Hälsa tradera.
shit, idioter.. handla aldrig hos dom! namn(företag) får ni veta om ni PM:ar..
// Vanessa
Ja, jag ska skriva till tradera. Man kan ju inte lägga ut en annons om en vara som inte finns. Bud är bindande!
#25 Gud vad oproffsigt, företag å allt, så barnsligt: hälsa Tradera…suck…
jaa det skrev jag till dom, väntar på svar.. men förstår inte varför en människa är så otrevlig och katig, vill han inte ha kunder ? tror han att bara för att en klagar så gör ingen annan det ? jag var ju inte den ända som bjöd på dom auktionerna! usch blir jätte arg och ledsen på människor som får det att kännas som det är ens egna fel :( (iaf behandla en som det)
// Vanessa

Det finns tradera grupper man kan gå med i och diskutera "företaget" Alamej vet säkert hur man gör.
Och jag tycker man borde få lägga ut namnet på dom. Iom att det är ett företag så är det ju inte PUL problem.
Då blir det FUL och inte PUL tihii (f för företag då) ganska passande.

haha
Haha, knasbollar :P
Jag trodde att man bara fick sälja sånt man hade hemma(på lager) på tradera. Vet att det är olagligt att sälja saker och sen beställa hem dem från USA och skicka till personen som köpt. Men de e kanske skillnad:/

Daisymink, jag har skivit ett PM till dig.
http://www.tradera.com/groups/group/group.aspx?gid=1070
I den gruppen varnar man för säljare, oftast är det rena bedragare som tas upp men det kan ju vara en bra sak att veta det med :) Diskutioner är inte tillåtna härinne.
http://www.tradera.com/groups/group/group.aspx?gid=1629
Här inne diskuterar man vad som har hänt och vad man ska göra åt saken.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
förstår verkligen inte hur man får lägga ut budgivningar på tradera som är bindande, sen när man köpt dom håller dom på dina pengar i över en månad och kan inte lova det dom skrev, usch, fortfarande arg :)
// Vanessa