OT Nära ögat...
Ikväll var det nära ögat…
Min pojkvän ,Markus, och hans ensa syster,Petra, skulle åka och hämta sina föräldrar + en till syster (Jessika) vid 18-tiden för att fira sin pappas födelsedag på restaurang. Innan dom åkte så var Markus, hemma hos mig och jag var lite tjurig iom att jag vart sjuk hela veckan och oxå ville ut ,så som sagt så tjurade jag lite när han åkte.
Sen kom jag på den brilianta ideén att vi kunde gå ut efter att han firat sin pappa så jag börjar laga lite mat och fixa lite medans jag sms:ar markus. Får inget svar.. vilket är mycket ovanligt att man inte får direkt. Men jag tänkte inte så mycket på det. Plötsligt ringer ett okänt nummer och det är Jessika som ringer. Skit mysko tyckte jag. Hon ringde iallafall för att berätta att Markus & Petra varit med i en trafikolycka och att dom för tillfället befann sig på akuten. Jag slängde på luren och var påväg att springa till bussen i skabbiga håliga joggingbyxor, inneskor samt en kastrull full med ris i handen. Här stoppade dock pappa mig och bad mig laga klart maten, äta och vänta på att få skjuts av mamma. Så kvällen spenderades på akuten, med hela familjen Nielsen + annat bihang. Som tur var så var varken Markus eller systern allvarligt skadade. Dock har dom några rejäla blåmärken. Markus har även "Calvin Clein" nästan instämplat i ljumsken tackvare bilbältet. Lite små roligt faktiskt. Och Petra har 3 knäskålar men inga brutna ben.
Och tror ni jag ångrade att jag tjurade innan!? Fy fan, även om detta inte var livshotande så kände man lite press. Man vet inte vad man har föräns man förlorar det!
Lite typiska att det hände nu oxå med tanke på att det var deras pappas födelsedag + att det är UKM imorgon och Petra är arrangör, Markus ljustekniker och Jessika fotograf. Men.. det kunde ha gått mycket, mycket värre..
Fy vad otäckt! Skönt att det inte gick värre.. man får verkligen perspektiv på saker när det händer något.