OT. Jävla poliser
Poliser lämnade katt att dö på polisstationen. Man undrar hur det står till med mänskligheten!
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
hemskt!!:O :´(
omg! ò____ó
/Karoline.
Trodde du menade mig och LeTigre först, men herregud, man kan inte lita på poliser för fem öre längre…. Flera saker var ju dåligt gjort av dom här, ljuga, dumpa en död katt i skogen, inte ta katten till vet. vilket det är lag på?, inte kontakta henne m.m…
Poliser som inte ens kan sveriges lagar, mmmmm<3
/Karoline.
Kan polisen halshugga katter och dumpa kropparna i skogen så lär de säkerligen komma undan med detta med. Tycker att Lagens Långa Arm är ett riktigt föredöme för det svenska folket….
Man ska dock akta sig för att säga "poliser" som om det vore en sak. Jo visst, det finns alldeles för många poliser som har sitt yrke av fel anledning… Men samtidigt finns det också poliser som kämpar varje dag och försöker göra saker rätt.
Aldrig träffat en riktigt vettig polis iaf
/Karoline.
#7 Varför har du träffat poliser? ;)
Jag har träffat flera trevliga.
Men tyvärr märker man som med allt annat de som inte sköter sig.
Dom minglar runt på stan hela helgerna och snackar med alla fullisar (där ingår jag och kompisar), föreläsningsgrejer i skolan osv =d
Trevliga är en sak.. deras värderingar och åsikter en annan..
/Karoline.
Precis som jag säger till alla invandrarfientliga människor;
Man kan inte uttala sig om någon grupp människor förrän man träffat och pratat med VARJE individ.
Visst kan man säga "poliser är ofta knäppa" eller liknande om man fått den uppfattingen men man kan inte säga "poliser är knäppa" om man inte träffat alla poliser i världen.
Det är viktigt att man inte drar alla över en kam.
Jag sa iaf att jag aldrig har träffat en vettig polis. Oke? ;> That's it.
/Karoline.

Ush :0

…
Nää! Usch vad hemskt..
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag har bara träffat trevliga poliser… tror det beror på omständigheterna man träffar poliser också…

När jag var tonåring, arg på världen och pysslade med en del mindre lagliga saker så hatade jag polisen. Sen fyller man typ 17 och växer upp en aning och börjar fatta hur världen och livet faktiskt fungerar. Båda mina barn vill dessutom bli poliser när de blir stora :P
Men som sagt så finns det rötägg överallt och de som gjorde detta (#0) är uppenbarligen inte de bästa representanterna för sin yrkeskår. Blir helt trasslig innuti av att höra såna här hemska och onödga historier :/
Ja, usch, det var ju fruktansvärt! Men den hade förmodligen inte bara ett brutet ben, det dör man inte av. Kattstackaren hade säkert också inre skador. :(
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
#16: Tror samma sak här, beror på omständigheterna. Poliser har ett väldigt utsatt yrke där de handskas med potentiellt farliga personer och ibland kan man inte stå och gulla med folk helt enkelt.
Och så finns det ju självklart rötägg överallt. Själv blev jag dumförklarad av polisen som tog emot min anmälan när jag misshandlats, den idioten har jag inte mycket till övers för.
Har en bekant som ska utbilda sig till polis så snart allt plugg som måste göras innan är klart. Den dagen hon är otrevlig öht kan nån få skjuta mig för då håller jorden på att gå under ändå.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Själv så är jag LIVRÄDD för snutar.
Får hjärtklappning bara av att de går förbi mig..
Men så har jag ju fått en batong i skallen också, av en polis, så det sätter väl sina spår antar jag..
Det finns bra poliser, men jag tycker inte att det är ofta man stöter på ngn sådan. Alltför många av dem verkar vara maktmissbrukare..
#20 oj :/
jag är också rädd jag springerhelt och gömmer mig och jag har ingen aning om varför heller :S

Nää.. Gud va hemst! :'(
Ja, det där med att vara rädd för poliser är ganska komiskt faktiskt. De är ju till för att man ska känna sig säker, men varje gång jag ser en polis blir jag rädd och orolig :P
Jao.. om jag skulle bli t ex våldtagen eller misshandlad och efteråt se en polis i uniform ute. Då vettefan om jag skulle våga be om hjälp alltså.. jag tror inte det.
#23 ne inte jag heller, men det skulle vara för att det låg en våldtäktsman någonstans med sin egen kniv i magen :-På jag skulle hamna i finkan
Haha det är rätta takter!
Det borde nästan bli lagligt att bära kniv, så mycket skit som händer ute! Jag går aldrig ut ensam när det är mörkt utan en skruvmejsel i fickan (med handen hårt knuten runt såklart).
VÄGRAR bli rånad eller liknande!
Pony vad synd att du har den uppfattningen om Poliser. Att du inte ens hade vågat be om hjälp för en sån sak. Dom är faktiskt där för oss. Utan dem hade de varit ännu farligare ute.
Borde vara obligatiriskt att i skolan få träffa poliser som är trevliga. Det fick vi, och träffade man dem på stan eller var dom nu körde stannade dom alltid o snacka och skämtade med oss. Någon gång körde de till och med hem oss för de inte ville vi skulle gå hem.
Men som sagt, rötägg finns det bland alla. Tyvärr märks dom mer än de som är bra.
Det borde inte vara lagligt att bära kniv kanske - för det mesta är det den som viftar med kniven som får kniven i sig, om man möter en som är lite tuffare och hänsynslösare - däremot borde det vara tillåtet att bära pepparsprej och sådant där larm som tjuter så att öronen nästan trillar av. :)
Risken är väl att dumma, idiotiska tonåringar leker med det, och till slut blir det som den som alltid ropade "vargen kommer, vargen kommer". När den till slut kom var det ingen som trodde på det..
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
#12 Det har jag. Flera gånger.

Idag i metro stog d om att polisen hade huggithuvudet av kattungar :( :'(
#29 Jo, men det betyder inte att alla gör det.
När min ena whippet blev påkörd och bröt båda frambenen kom naturligtvis polisen till platsen. De var hur trevliga och proffsiga som helst. Skjutsade mig och hundarna, den skadade satt i polisens knä, till Strömsholms djursjukhus.
#31 Det e sånt som man ska upplysa tycker jag! :)
#29 usch.. brutalt aprilskämt kan man hoppas? :/
Jag själv har bara träffat trevliga poliser. Vet inte om det beror på att jag behandlar andra såsom jag själv vill bli behandlad (dvs med respekt och vänlighet)
Däremot tycker många jag känner väldigt illa om poliser.. men de ska ju vara uppkäftiga och har i vissa fall ställt till det för sig, då klandrar jag inte poliserna.

Ofta är det ungdomar som är ute och dräller om kvällarna som tycker illa om polisen.. Antagligen för att polisen bryr sig om dom och kanske har "lite för mycket frågor". Har varit där själv (men blivit klokare tack och lov)
Sen finns det situationer där poliser är dumma i huvudet också, det har jag själv upplevt. Demonstrationer är ett exempel på när poliser kan missbruka sin makt. Har en vän som blev haffad under en demonstation trots att hon inte gjort något alls, för att sedan utsättas för diverse sexuella trakasserier.
Så man ska inte säga att alla poliser är hjältar för det är verkligen inte sanningen… Men jag hatar generalisering.
De demonstrationer jag har sett, där har poliserna gjort rätt enligt mig.
Men alla har olika uppfattning. Synd bara att många verkar tycka illa om polisen :/

Det finns absolut idiotpoliser men det finns inom alla yrkeskårer. Hur många har inte träffat läkare som varit helt värdelösa t.ex.
Själv har jag mest haft svårt för piketstyrkan för att jag har sett mycket fult dom har gjort..
Håhå läkare ja, där verkar det finnas mer rötägg än bra folk… Eller så har jag haft otur och hamnat hos en massa dåliga i kombination med att de förmodligen har ett stressigt jobb. Men ändå. Fördomar ftw liksom.
En läkare gav mig en missbildad tå, fan för honom :(
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Riktiga ena grisar är vad de är 

#20 varför fick du en batong i skallen?

Det är på sätt och vis naturligt att känna sig orolig i närheten av polisen, det ligger i yrkets natur att de ofta inte är närvarande om det inte hänt något otrevligt liksom. Vi förknippar kanske omedvetet polisen med våld, oroligheter och liknande just därför.
Sen kanske inte alla skulle våga be en polis om hjälp om de blivit våldtagna, många ber inte någon om hjälp eftersom det är ett sånt skamfyllt trauma. Jag blir själv lite darrig i skorna när det kommer ett par poliser - de är respektingivande. Med rätta.
Ni skulle se polisen på Irland, de har loafers, pressveck på byxorna, kavaj och fåniga mössor. Inga vapen får de ha heller. De utstrålar inte direkt pondus..
Men vad sjukt alltså!! Jag menar, så kan dom ju inte göra! >:@
#41: Wtf, inga vapen? Scheisse, hur fan ska de kunna försvara sig om det blir skottlossning O.o
#40> Jadu.. jag och min pojkvän var på en demonstration som urartade, demonstranter började slänga rökbomber som vi nästan fick på oss, så vi skulle flytta på oss för att inte vara i vägen för demonstranterna och polisen.. varpå två poliser brutalt slår ner min pojkvän med teleskopbatong.
Det enda jag gjorde var att skrika sluta. Då vände sig ena polisen och skrek Håll käften ho*a och nitade mig i huvudet.

Jag säger bara en sak: ACAB!
44# Men shiit! Vilken… JÄVLA KNÄPPIS!!!! x'D (väldigt bra ordföråd jag har då x])
Som många redan har sagt så finns det ju både trevliga och otrevliga poliser, och jag har haft turen/oturen att möta dem båda. Men jag gillar poliser, även de otrevliga är där för att hjälpa, och att dom ibland dör det på fel sätt är ju tragiskt. Men dom vill endå i grund och botten hjälpa en. Enda poliserna jag håller mig ifrån är dom i malmö, har råkat pådem ett par gånger och dom är rätt så hårdhänta och lyssnar inte allt för gärna. Men även dom vill hjälpa dig, och dom har ju ett jobb att sköta.

Men risk för att få en massa skit så säger jag något som jag har uppfattat som en sanning, vilket jag grundar på de poliser jag känner och har träffat. Jag tycker att det verkar vara väldigt vanligt att en viss typ människor söker sig till polisyrket, nämligen människor som vill utnyttja sin maktposition. Jag har hitills inte träffat en enda trevlig polis, men självklart beror det på omständigheterna och personerna.
Man behöver inte vara ett svin för att man är polis, men tyvärr vet jag många svin som väljer att bli poliser. Det är inte så konstigt att många människor avskyr hela poliskåren när dom får träffa såna personer som jag "känner" som har valt det yrket…
Poliser kan inte alltid vara trevliga. Det beror på situationen.
Jag tycker mer det är ordningsvakter som vill ha makt. Det är så enkelt att bli.
Dock har de ändrat reglerna för att söka in på polishögskolan nu. Så i framtiden tror jag det här maktmissbruket kommer minska märkbart. Dock finns ju alla de äldre poliserna kvar ett tag till.
#50 Vad är det som är ändrat så du tror annorlunda folk kommer söka in?
De har mycket strängare regler gällande om man blivit dömd tidigare t.ex. och olika personlighetstester tror jag…
#52 Jasså? Jag trodde att det alltid varit så att man inte får ha varit dömd innan.
Sen har jag för mig att en viss procent måste vara invandrare och en viss procent måste vara kvinnor som dom tar in på utbildningen. Det får mig att undra hur bra dom egentligen håller på reglerna. För om det inte är tillräckligt många invandrare eller kvinnor som söker in som har tillräckligt med "poäng" så tvingas dom väl att ta in de som inte fyller kraven helt. Vet inte hur det fungerar. Dom fyller ju platserna.-

#53 Det är inte så att viss procent måste vara kvinnor/invandrare, däremot ses det som en fördel att vara antingen eller, just för att man vill få in fler kvinnor och invandrare i yrket. I nuläget är det ca 50/50 kvinnor/män som tas in, men sen ute i verksamheten är det bara 20% kvinnor så det där kommer ju jämnas ut mer o mer vilket jag tycker är väldigt positivt. Men det jag ville poängtera är att det är inte kvoteras på det sätt du tror. Avsikten är att det ska vara jämn fördelning men det finns det inte en enda vettig tjej så gör det inte det.
Av alla de som jag träffat under ansökningarna nu så är det TVÅ personer jag tycker är direkt olämpliga till att bli poliser. 1) tjej som var alldelses för nervös och hade stora problem att svara på frågor hos psykolog och polis (velig, kunde inte motivera och stå fast vid sina åsikter). Inte konstigt att man är nervös men man måste ändå kunna behärska sig och visa vart man står. 2) en otroligt blyg och näst intill osocial tjej. Säger sig självt tycker jag.
Annars har jag bara mött supertrevliga människor och de poliser vi träffat har varit jättehärliga.
Maktmissbrukare tror jag får väldigt svårt att komma in på PHS, antagningskraven är extremt hårda och det är ju inte för inte som det genomförs psykologsamtal med de sökande som har störst konkurrenskraft. Säkerligen lyckas nåt rötägg ta sig in emellanåt, men det händer också att folk stängs av från påbörjad utbildning för att de ter sig olämpliga.
Well, några ord från en eventuellt blivande hemsk polis…
Aha där ser man. Då har jag missuppfattat.
Bra att alla verkar trevliga :)

Alltså, missförstå mig inte, jag säger inte att alla poliser är hemska. Men dom jag har träffat på, känner två mer än tillräckligt och pratat med några fler, dom ser jag då inte som lämpliga för såna uppgifter som polser ska ha hand om. I deras fall handlar det extremt mycket om maktmissbruk och att sätta dit folk hit och dit (gärna för småsaker). Jag tycker att det är toppen att vettiga människor vill bli poliser, det gör mig glad! Men dom här gamla poliserna vi har här, dom blir jag gärna av med ;)
#56 Vad menar du med småsaker?