Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1393 ggr
[countess]
0

ägg?

kokat ägg till råttor kan man ha kvar skalet så dom får skala det själv?

Ninja
0

Det går alldeles utmärkt, äggskal är en bra kalciumkälla. :)

Bim
0

men om dom har lite problem så kan du ju göra en spricka som hjälp! :D

[countess]
0

#1 okej =)

#2 jo jag tänkte göra ett litet hål så dom får upp intresset :)

UpptagetNamn
0

haha, mina råttor älskar ägg.

[countess]
0

jo det va en favvorit dom ha ju alltid fått ägg men nu var det extra kul med skalet kvar =)

Ladyinred
0

Ägg är farligt!!! Läste en labb raport där de gjort försök med att ge råttor ägg, de dog. Men det kan ju hänga ihop med att råttorna fick massor med ägg och enbart ägg :/

[Driva]
0

Alltså man ska inte ge förmycket ägg (alltså ägg varje dag) då det är väldigt mycket protein vilket kan leda till hjärnblödning osv

Skulle faktiwskt inte lita på labbgrejer, för när de ska testa saker så får de ENDAST det. Alltså väldigyt missvisande..

Bim
0

ett ägg i vecka lr nåt är nog inte farligt.. :)

Ladyinred
0

Det var menat som ett skämt… Trodde inte att man behövde vara övertydlig och skriva det när påståendet va så dumt! Klart att all kost är farlig om den är enformig. Och till er som inte förstår, man kan äta ägg med gott samvete.

LeTigre
0

Jag läste i aftonbladet häromdagen att det är livsfarligt att ha tamråttor. Jo, det är sant! Om man skaffar två så blir de plötsligt fyra, fem, sju, elva, femton.. och innan du vet ordet av så drunknar du i råttor och dör.

[Driva]
0

#10 det kan vara sant! Jag hade två i höstas och nu är de 7 Förvånad

Allamej
0

#10 japp… det påståendet stämmer… man skaffar 2 och sen blir dom 4, 6, 10 och sen går det bara utför :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Ladyinred
0

#10 en förespråkare för ensamråttor i media. Precis vad vi behöver, fler ensamråttor :(

NSns
0

Jag har läst att en råttor ska ha max 1/2 ägg i veckan. Men jag tror inte man kan säga så, för det beror ju på vad den får för mat i övrigt. Men man kan ju tänka sig ca 1/2 ägg i veckan.

Babbett
0

Jag blandar 1 kokt ägg i en 2 liters burk med färskmat…det blir ju inte mkt ägg per råtta per dag!

Tezz
0

#14  För mig är det ganska så enkelt att se till att de inte får i sig för mycket ägg.. Då de är tre om 1 ägg så får de max i sig ett halvt ägg under kampen.. >.<

Ninja
0

Jag har aldrig hört att kokt ägg ska vara dåligt.. förutom att de inte ska få i sig för mycket protein då.

Rå äggvita ska däremot innehåller dock tydligen något som förstör b-vitaminet i äggulan eller liknande, minns inte riktigt men kan försöka leta på det igen sen.