Två killar behöver matte/husse
Med sorg i hjärtat måste två av mina killar säljas då jag inte får till det med hämtningen av dem. :( Så de säljes eller omplaceras hem viktigare än priset!
Jag börjar med annonsen på Clint Eastwood
födelsedatum: 27 juli 07
färg, teckning o hårlag: **Blue Husy roan, slät, toppörad
**kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) **vet ej.
**faderns namn, födelsedatum, vikt: **Namnet är Charlie, resten okänt då han är från zoo
**moderns namn, födelsedatum, vikt: **Gloria, även hon zoo.
Clintan är köpt på zoo här i lkpg där de har koll på sina linjer och föds upp till sällskap och det är koll på linjerna så han är väädligt trevlig.
**syfte med parningen el om det är omplacering, anledning:
**Jag har ingen möjlighet att få hem dem ifrån pottsorken och då känns det som det bästa att sälja dem till någon som jag kan ha kontakt med efteråt och följa upp hur det går med mina guld klimpar :)
**omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
**Det har inte varit några problem när han släpptes in med mina hanar i olika åldrar, inte heller när han var hos pottsorken, inga problem - han kan råttspråket bra!
**pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
Råttorna är reg i srs, pris är ovidkommande om hemmet är bra!ort där råttan/råttorna finns: Emmaboda i småland
telnr, epost o alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus) 013-133531. 0735430166, sofia_norlin@hotmail.com
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Fjant Junior
- födelsedatum: 28/11-07
- färg, teckning o hårlag: silver black ,slät
- kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) 10/10
- faderns namn, födelsedatum, vikt
Fjant; silverfawn hooded - moderns namn, födelsedatum, vikt
Kaffe; Black Eubk Mormor: Tokan; Black eubk rex Morfar; Rasmus; Himalayan Dumbo - syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
Samma som föregående - omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
Helt underbar, väldigt social och går extremt bra in i grupp - inte dominant eller aggressiv på något plan. Han är uppfödd av en tjej i skara - pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
Han är reg i srs. Hem viktigare än pris - ort där råttan/råttorna finns; Emmaboda i småland
- telnr, epost o alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus); 013-133531, 0735430166, sofia_norlin@hotmail.com
Vänligen
Sofia
Jaa o allt annat med :( jag har bara hot kvar för att få hem dem… :(
Vänligen
Sofia
putt putt putt
Vänligen
Sofia
hot ??
// Vanessa
ja, hota någon att köra mig dit ;)
Vänligen
Sofia
haha vem ? (spelar blåst)
// Vanessa
du ärju blåst :Pv
Vänligen
Sofia
Vad väger Fjant Junior idag? Hur gammal är mamman och pappan? Vad väger de?
Var kommer Fjant ifrån?
Har du fött upp Fjant Junior? Hur är han?
Fjant o Fjant junior kommer ifrån Skara, ifrån Tulo75 här på forumet. Både fjant o hans bror flash gordon är trevliga prickar. Fjant J är lite mer tillbaka dragen än sin bror men han kommer mer än gärna fram o hälsar o en stund i luvan är alldrig fel :)
Jag reagerade dirket på hur orädda de var när jag fick hem dem, inga problem att sätta dem i flocken o inga prob med mig som ny ägare - var lite Nej men hej, det var inte igår känsla över att träffa dem första gången.
Hans bror är den ändå i buren som aldrig varit förkyld eller hängig på något sätt. Han verkar -än så länge- vara stark i immunförsvaret men så är han inte så gamal heller ;)
Bilden är på Kaffe
Vänligen
Sofia
Tillbakadragen? Hur då? Hur reagerar han när du ropar på honom och ska lyfta ut honom? Kommer han inte fram? Ryggar han när han förstår att du ska lyfta upp honom?
Hur är han att lyfta upp, hur känns han i kroppen? Spänd, avslappnad, helt lealös?
Nej inte alls på det sättet men han är inte så tuff emot mina andra killar så nästan öppnar dörren själva när jag kommer. Han tar lite mer tid på sig helt enkelt.
När han är i buren o man lockar på honom så kommer han ute är det lite svårare att få tag i honom, då behövs det tålamod o vänta ut honom. Han springer fram till en o sen sticker han lika snabbt igen o så gör han så ett par ggr.
Helt lealös men han drar inte in tassarna helt till kroppen men annars så hänger han fin fint. :) som en tubsocka full med sand :)
Vänligen
Sofia
jag åker till nybro nu till helgen så jag kan ta med dem till hultsfred om det skulle behövas..
ifrån emmaboda eller vad? isåfall vore det totalt underbart :)
Vänligen
Sofia
Mellan nybro och emmaboda e de två-tre mil tror jag. En kvart med tåget…
Antar att du igentligen vill ha råttorna själv ;)
både och, jag har fått väldigt många råttor på senaste tiden. mycket jourisar o liknande fall som jag inte kan gå in på i denna tråden.
Om någon visar sig seriös och verkligen villig att ha dem hos sig (för resten av deras liv) så säljer jag dem, annars tar jag hem dem.
Vänligen
Sofia
putt
Vänligen
Sofia
PUTT, ingen som vill ha dem? :(
Vänligen
Sofia
Ja men putt då för fan! kom igen nu! :P
Vänligen
Sofia
*puttar upp*
// Vanessa
massa puutttt.
Vänligen
Sofia

Är dom kvar ÄN :O
Som alla andra annonser låser jag även den här.