Hmm..
Jag har funderat ett tag nu.. och frågar er, finns det någon färg som man kan blanda ihop med black? funderar på om min Black hooded mm är någonting annat än black.. för i vissa sken ser det brunt ut på vissa ställen..
någon som vet eller gissar ? Har ingen bild på det, för med blixt blis det super svart..

Kanske är lite rostig eller inte så djup svart? Chocolate kan vara väldigt mörk.. vet du vad som finns bakom henne i stamtavlan? =)
Ej renavlad black kan vara lite blaskig och se brunaktig ut, de brukar även rosta mer än black av bättre kvalitet. Annars kanske det eg. är en chocolat som Absinthe skriver.

Nä, hon är black. :) Det blir lätt så, jag har en äldre black som ser jämnt chokladbrun ut nu om man jämför med en yngre som fortfarande är alldeles korpsvart.

Så man skulle kunna säga att deras färg beter sig lite som en roans.. att den bleknar av "rostar" efter ett tag ? .. Fast såklart inte lika mycket som en roan.. >.<. .. Min roan är nästan helvit.. =P
Nej, roan är en blekgen, svart har ingen sån. Hur bra eller dålig färgen är styrs av polygener, ju mer renavlad desto färre "felaktiga" polygener är inblandade och råttans färg är standardmässigt bättre.
Jag skulle säga att det är en agouti. Det ser precis ut som en mörk agouti.

#8 Hon är inte tickad utan en svart som rostat. Ser man hela kroppen (inte bara rostningen) så är hon s/ba.
Fast silvreringen brukar man inte skriva ut när råttan e hooded, gissar att den e de i o med första bilden.