OT Lägenhet
Åå, jag är så glad!
Var och tittade på en lägenhet som jag ligger etta på just nu på Rågångsvägen i Gävle. Den var jättefin! :)
Allt har gått väldigt snabbt! Det är inflytt i Maj om jag får den och det är väl inte riktigt vad jag hade planerat, rent ekonomiskt, men det får lov att gå!
Det är tegelhus i ett mysigt område med en stor skogsdunge om knuten. I källaren finns bastu och solarie och om man vill kan man åka skridskor på vintern på en bana precis utanför där det även finns grillplats! :)
Ååå, jag känner mig så upptrissad över det här! Det kommer att bli så bra för mig och djuren! Efter att jag har flyttat in måste jag ju bara ha en inflyttnigsträff! :)
Älskar mina stora små vänner..

Åh, va fint! :O
Grattis, och lycka till ;)
åååh va myyyyyyys

Hihi, ja! :)
Jag borde få den.. Om inte Gavlegårdarna tycker jag tjänar för lite då..

Hoppas du får lägenheten (:

Ja, jag med!
Det dryga är allt sånt där som man måste köpa nu när man flyttar ifrån sambon..
Bänkdiskmaskin måste jag ha!
Och typ kastruller och köksgrejer. Och porslin.. Och en brödrost.. Och en elvisp.. Och.. Köksbord. En soffa vore bra.. Och.. Shit, vad lite pengar jag har! 
Hopplas du får den! Den vad jätte fint ;) *håller tummarna*
Åh, jättefint. Du får ha inflyttningsfest… Och råka berätta vad det är du behöver för dina gäster ;)

Hahaha
Ja, Kickan, du får ge mig en soffa i present..
Och av Bullerbytjejen vill jag ah en diskmaskin! 
#9: Myrorna! :D

IKEA!!!!!

Jag har båda alternativen in mind! :)
Kommer definitivt bli mycket begagnat. På blocket säljer de ju tokfina soffor billigt ibland
#12 jo jag hittade en rå fräch hörnsoffa för 400 kr :o
:D

förstår dig.. jag ska också flytta och de kan inte installera en diskmaskin:( så bänkis är ett måste!
Den verkar stor, lägenheten.. hur många kvm är den på?
och Grattis!

Den är på 35,5 så det är ganska lagom för en person.. Gillar verkligen att det finns klädkammare också! Och separat kök är ju inte fel..
2400 kommer jag att betala i hyra för den. Det är billigt. Dessutom ligger den bra till. Ca 5-10 min från stan med cykel.

Åh grattis .D Den ser jättemysig ut!
Själv letar jag vidare i all evighet känns det som :(

Ursh, känner mig så nedstämd idag..
Fick besked om att jag kommer få ungefär hälften av det aktivitetsstöd som jag hade tillovats tidigare.
Det innebär att med min kassa lön som tidningsbud+ aktivitetsstöd kommer att ha ungefär 2000 kr över varje månad efter att jag betalat alla räkningar och studielån.
:(
Det räcker till att överleva, men inte så mycket mer.. Blä, säger jag bara..
Jag har mitt studiebidrag att leva på 1050:- och då får jag betala en hel del mat själv också…

2000 minst brukar det gå åt här hemma till mat och hushåll.. Det går åt mer än man tror.. Och jag snålar INTE på mat. Det är väldigt viktigt att ha bra mat hemma.
Jag vet att det går att leva snålt. Har gjort det i två år nu. Men man har ju så många drömmar.. Som man får lägga ner utan pengar.. Eller käka nudlar i en månad om man vill ha råd med något!
Behöver även lägga undan en del pengar i månaden till ev. vet.kostnader och annat. Självklart är det inga problem att överleva på den pengen. Jag tänker bara på alla stackare som lever på studielån i sthlm och ska betala mat och hyra.
Men man skulle gärna vilja ha några ören över i månaden..
Nej, det är klart att man vill ha mer pengar än så… Men det går att klara sig på det! Och så småningom kanske du får mer välbetalt jobb också!

Ja men precis! Det kändes bara så krasst när jag hade räknat med att få mer.
Sen kanske det går åt lite mindre pengar till mat när man bara ska mätta en person(+ sex små hungriga skadedjur)
Grattis till lägenheten, den såg fin ut på planritningen!

Hihi, tack! Ja, det är jättebra planlösning, tycker jag!

Jag fick inte lägenheten.
De ansåg att jag har för låg lön. 
Men åh… Gud vad frustrerande. Men bättre lycka nästa gång! :)

Ja, det känns trist. Jag var så beredd på att få den! Men de har ju ändå rätt. 5000 är lite för lite att leva på om man ska bo själv och aktivitetsstödet är för osäkert. Stackars fattiga tidningsbud! Hade jag inte haft studielånet och avbetalningen på kameran så hade det gått!
Det drygaste var egentligen att de har dragit alla mina köpoäng så att jag måste börja om från scratch!
Jaja..
Jag ska satsa på att få en lärlingsplats som målare nu så får vi se sen om möjligheterna öppnar sig! :)

Håller tummarna för dig.