Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 766 ggr
cykelpump
0

Tappar pälsen igen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såg för ett tag sen att min lilla bebisa Edora (rex) har fått en lite fläck som e typ hårlös, tänkte om det kan vara så att hon tappar pälsen igen? Hon hade förstpäls sen tappa hon den och har nyss fått den tillbaka helt. Hon är lite över 3månader tror jag det är. Eller kan det vara att hon är stressad eller kliar sig mkt på ett ställe? Älskar verkligen henne vill inte att hon ska må dåligt av nått :/

LeTigre
0

dubbelrex?

TienMu
0

min lille plutt har åxå börjat fälla igen…

LeTigre
0

Jag tror det blev många dubbelrex i den kullen. Och de kan ju ha perioder med päls vad jag förstår, pälsen ser tunn ut överallt på bilden i #0

Så det är ingen fara med Edora, hon är bara nudist verkar det som ;)

wintermynta
0

Är hon så där rosa röd i pälsbotten? För om hon är det så kan pälsbotten vara irriterad och det i sig kan bero på en mängd orsaker. Allt från skabb till foderallergi.
Har du flis som bottenströ? för det kan oxå irritera.

Daisymink
0

nej hon och endel av hennes andra syskon tappade väldigt mycket päls och sen fick tillbaka den..  jag gissar på att hon kommer göra så hela sitt liv, men svårt att säga..så lilla edora mår bra.. :)

// Vanessa 

cykelpump
0

#4 Okej, hon har alltid varit lite rosa i pälsboteb :S.. Har papperspelets. Hon visar inge sytom på skabb, för hon har inga sår på kroppen.

Okej tack alla (:

Mimus
0

Strippa var hårlös när ja fick han, sen fick han kort svart päls på hela kroppen men nu börjar han tappa den igen.. Han é en magiråtta Skrattande

cykelpump
0

hehe ^^ Men min andra som kmr från samma kull har all sin päls:P

Mimus
0

Sambo med :D

Vad väger dina?

Strippa väger "bara" ca.250-275 och är väldigt spensligt byggd och ser väldigt feminim ut medan Sambo väger 300 och är så extremt vacker kom jag på igår.. Han é grovt byggd med grovt huvud och superfin.. Ska nog ställa skiten :)

cykelpump
0

Okej ^^ Jag vet inte :P Jag kan väga dom senare när jag kommer hem ^^ Ska till lekplatsen med kusinerna nu :P (: Men vägar dom sen ^^