Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 615 ggr
pau
0

Råtthane omplaceras :'(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade glömt lite uppgifter i förra annonsen så jag försöker igen… 

Usch, detta är så hemskt! Jag ser knappt vad jag skriver för alla tårar just nu :(
För lite mer än ett halvår sedan tog jag hand om två råttpojkar vars dåvarande matte inte kunde ha dem. De har sedan dagen då de kom hit varit mina älskade älsklingar, och bara några veckor efter att jag fick hem dem så köpte jag en liten råttunge med. Efter ett tag började de två äldsta att nysa, vara röda om nosen och rossla när de andades. Jag tog de till veterinären och fick medicin som jag gav till alla tre, trots att Bob, minstingen, inte visade sympton. I förebyggnade syfte så att säga. De blev bättre men efter ett tag blev dem sämre igen och vi åkte åter igen till veterinären. Vi fick en annan snarlik medicin och medicinerade återigen alla tre.
Det hjälpte dock inte denna gången heller :'(

Otto och Odin är extremt små, både kroppsmässigt och att de har blivit väldigt smala. De äter mindre och mindre, och det piper om dem när de andas. Ibland skakar hela råttan när de andas också. Veterinären sa när jag var där sist att råttorna inte led av det, men det tror jag inte ett dugg på! Mina stackare är så trötta och hängiga, ligger mest och vilar till och med när jag har dem ute. Och stackars Bob, som mår bra och är mycket tjockare än de andra, han har så tråkigt eftersom de andra inte orkar göra något. De ligger bara och sover.

Så nu har jag tagit beslutet att jag ska låta Otto och Odin somna in. Det gör fruktansvärt ont i mig men jag vill inte att de ska lida.
Jag vill dock verkligen inte avliva Bob eftersom han mår bra, men samtidigt kan jag inte låta honom vara själv. Jag känner inte heller för att köpa nya råttor, det känns för jobbigt eftersom Odin och Otto har tagit så stor plats i mitt hjärta och jag aldrig kommer att hitta någon råtta som är lika underbara som dem.

Så nu är min fråga, om någon skulle kunna tänka sig att ta honom till sig? Han är underbart söt och go! Buren behöver jag inte heller längre, så om det finns behov så kan den följa med honom..
Han är släthårig och färgen vet jag inte riktigt, han var ljus när han var liten och har sedan mörknat så nu har han en ljusbrun rand över ryggen (se bild). Han kommer från en djuraffär så jag vet inte hur stor kullen var och vem hans föräldrar är etc. Han går bra ihop med andra råttor och är ganska lugn. Han är inte reggad.
Jag bor en liten bit utanför Lund och om ni är intresserade så kan ni kontakta mig via epost, p.malmros@hotmail.com :)

Bilden är tagen någon dag efter att jag fick hem honom.

pau
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nytagen bild… :)

Inlägget är låst för nya kommentarer