Katrering
Jag har en honråtta och en hanråtta just nu och de har gått ihop tidigare och de trivs hur mkt som helst med varandra. Så jag har nu funderat på att kastrera hanen.
Skulle vilja ha lite råd och tips om vad ni tycker om detta!?
Att kastrera en frisk och snäll hane är inte att rekommendera eftersom narkosen innebär stora risker för så små djur som råttor. Kastrering bör man endast använda sig av när det är nödvändigt, om råttan får exempelvis dominansproblem eller testikeltumörer.
En snäll och frisk hane har inte de här problemen, därför är det inte så bra att ta risken.
mhmm har kollat upp det och bestämt att inte göra det!
Dessutom bör du absolut inte ha hanen och honan tillsammans, utan skaffa vänner av samma kön till dom.

Mvh Stephanie 

de går inte i samma bur!!! det har jag aldrig sagt.
jag ska skaffa fler
Men de bör inte få träffas heller, parningar går otroligt snabbt… 

Mvh Stephanie 

Sälj hanen ist
/Karoline.
varför ska hon sälja hanen?
dem ska inte få träffas. mhmm har funderat på att sälja hanen men har inte fått napp på att någon vill ha honom:/
är någon intresserad av en hane? han är ca 3 månader och roan huskey
Vart finns han?

Mvh Stephanie 

Annonsera ut i tidningen!
/Karoline.
Och sätt upp lite lappar på typ mataffärer eller djruaffärer
/Karoline.
KAGE: Skulle det verkligen vara bra? Kan se framför mig hur en liten unge ser lappen och "VILL HA!!!" 

Mvh Stephanie 

Jag brukar kolla på sånna lappar/tidningar själv så varför skulle ingen annan "som jag" göra det? Dra inte alla över en kam att det bara är småungar och puckon som letar på så vis, för så är det ju inte ;p
/Karoline.
Han finns i Bollebygd det ligger mellan borås och göteborg.
intresserad?

Ligger det när jönköping? :P
#15 Kolla kartor på t ex eniro eller hitta.se