Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 887 ggr
artdesiu
0

Slickar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Av mina fem grabbar så är en av dem, Elliott, helt tolig i att slicka på fingrar och händer. Särskilt när man busar med honom.
Så fort man kommer nära med händerna så vill han provsmaka, han nafsar aldrig eller så. Bara slickar. Varför gör han det?
Det enda jag kom att tänka på var någon typ av brist, möjligen saltbrist. Men de är väl ändå ganska ovanligt då de får sitt saltbehov uppfyllt via maten? Någon som har en idé om varför han är slick-tokig?

Bifogar en bild på slick-monstret också ;P

Absinthe
0

Gullegris där på bilden.
Salt är du ju iaf om fingrarna, luktar inte annars nåt gott om händerna och så? Annars om det är för att du busar med honom kanske det mest är ett sätt att busa tillbaka? Mina brukar pussa frenetiskt på fingrarna när de sitter och myser hos mig annars. Ja antingen det eller biter på mina naglar åt mig.. =P

annelie-h
0

min ena slickar mig i nacken när jag tränat.. hi hi.. och biter av naglarna.. damn it!

den andra slickar bara om man har något gott

artdesiu
0

Okej, nej jag brukar inte ha någonting speciellt på händerna som skulle kunna smaka gott. Antar att det är saltet man har naturligt som han tycker är spännande.

Han gör det även när man inte busar, bara strosar förbi och slickar lite. Ingen av de andra grabbarna, eller tjejerna heller för den delen är särskilt förtjusta i att slicka på mina fingrar. Men han verkar tycka att det inte finns något festligare än att göra just det.

Moderkaka
0

Minn ena råtta gör också de..

fenix82
0

En av mina slickar fingrarna som en galning, pussas jämnt =)

UpptagetNamn
0

Min Ulla slickar jämmt på mina fingrar & händer. mysigt ;)