Siamese hona
Hej!
Säljer min goa siamese blue point hona (Challenger). Hennes kompis ska snart få somna in då hon har en tumör och då kommer challenger bli ensam.
Hon är efter Råtz uppfödning och söker ett hem att få leva i resten av sitt liv då detta blir hennes 3e flyttning!!
Hon blir 1 år den 13 mars 2008, är jättesnäll och gillar att springa ute! Barberar sig själv gör hon tyvärr, men mår bra i övrigt :)
/Rebecca 076-239 77 13
jag skulle kunna ta henne men kommer tyvärr inte upp så långt, vågar inte köra upp mot stockholm än :P försökte ringa men kom inte fram?
// Vanessa
Hej!
Vart bor du da?
konstigt…min mobil är lite konstig. du kan ring hem om du vill: 08-754 62 41
linköping.. ringer senare ikväll..
// Vanessa

Daisymink: Ska du ha den? :]
heter hon Challenger i stamtavlan?

Men kan inte uppf ta tillbaka henne?
Oj, läste nu: Tredje flyttning… klart hon barberar sig, hon visar ju tydligt att detta stressat henne. Tycker du ska skaffa en jämngammal kamrat till henne och ha henne kvar och se till att hon får ett trevligt slut på sitt liv.
Vart bor du?
tror upptagetnamn var intresserad, fick veta igår att jag kommer troligen få två bebbar på annat håll så jag måste avstå..
// Vanessa
Ja, alltså, hon barberade sig redan innan jag fick henne. Hon föddes hos Råtz, sen bodde hon hos Olydias sen fick jag henne. Hon heter Råtz Challenger i stamtavlan.
Jag bor i Rotebro (sollentuna).
Uppfödaren hade tyvärr inga gamla råtter att ha henne med…
#10 Men det kanske finns andra än uppfödaren som kan ha en äldre hona som kan vara sällskap till din.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Ja, kanske det finns? Men jag kan i alla fall inte ha kvar henne så då måste dem ta Challenger.

….hon va väldigt fin…..men barbering låter inte bra…..haft en hane som ängna sej åt det å de va ganska jobbigt….
Jag ser aldrig när hon gör det, men hon lite kal på magen.

Som grodan sa att du borde skaffa en jämngammal vän åt henne verkar som de bästa alternativet…..barbering har ju ofta stress som en bakomliggande faktor….
de märkte ja på min hane räckte med att ja hade haft kompisar hemma så blev han stressad å satt gömd i flera timmar innan han våga sej ut…å då när han väl kom ut så va han glesare än vanligt i pälsen….. :(
Hade gärna tagit hand om na,bor ju inte så långt ifrån dig,men ja har bara unga honor å sen får ja snart en till bebis tös…..
Jo, men nu kan jag inte ha kvar henne så är det bara. Det är därför jag säljer henne, tråkigt men så är det…..därför är det viktigt att hon får permanent hem.

oj, vad är barbera? :S
http://goto.glocalnet.net/rat/art/rmbarb97sv.htm
hoppas det är rätt, har ser du varför dom börjar och vad du kan göra..
// Vanessa
#17 En råtta som barberar putsar bort pälsen fläckvis på sig själv och/eller andra råttor.

#20, Tack för kollaget. Jag har aldrig sett en barberad råtta IRL så det är bra att veta vad man ska söka efter.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Barberar hon bara sig själv eller har hon gett sig på burkompisen också?
Bara sig själv
hej har du kvar råttan?

#24 Nej hon bor hos mej..
okok.