påsken närmar sig
Påsken närmar sig. Har ni några planer? Gömma ägg i trädgården kansk? Så alla får springa ut och leta fram sitt eget ägg :)
Det har vi kvar som tradidionsen måååånga år tillbaka :) Jag tycker det är mysigt :) Det är kul att leka barn ibland!
Några flervarande i detta äggsläckte?
Då får ni gärna lägga upp bilder på dem, både ägg och innehåll :)
vi målar äggen som man vill sen går vi på baksidan och kastar dom så nära en stenvägg som möjligt, ägget som håller längst vinner :) sen spottar vi grodor och äter massor mat :)
// Vanessa
Spottar grodor? :=

#1 hihi vilka roliga traditioner :D
Vi har aldrig haft så mkt mer tradition än påskbuffén typ… målade ägg å sånt när man var liten förstås, men har inte på senare år. Nu blir det dessutom påskmiddag på skärtorsdagen istället för påskafton eftersom både jag och storasyster är hemma i sandviken nu och åker tillbaka till våra respektive hem på fredagen… Men jag vet inte, jag är nog inte så himla mycket för traditioner egentligen =) Och pynt orkar jag inte med alls:P Det är kul att mamma gör det för det är mysigt, men jag skulle aldrig orka pynta en massa hos mig själv:P

Jag é påväg til Värmeland du skönaaaa idag.. Hem te mamma.. Enda kruxet é att ja é tvungen å lämna mina bäbbar i sambons vård men har mordhotat han om ngt händer :P
Å fan ta dem hemma om inte Mimus får ett gömt ägg me massa godis :P
jag ska kasta ut julgranen tänkte jag xD
Jag firar inte påsk direkt, men jag hänger väl vanligtvis med och käkar mat och sånt, umgås med familjen. Dock inte i år, matbiten är restriktiv de närmaste dagarna pga bortopererad visdomstand. Så inget onödigt godis för min del. :(
jaa gelé grodor :) vem som kan spotta dom längst på gatan :) vi firar inte direkt något, mer en bra anledning för släkten att träffas och göra ovuxna saker :) (äta massor god mat också!)
// Vanessa

#5, jasså , jag som ska gå ut och hugga en julgran, så man är väl förberädd till Jul xd,
#7 Haha ok ;)

#8 Men då tar du ju Bullertjejens julgran så återvinner ni.. Man måste tänka på naturen U know 
Jaa haha, fast då har jag ingen nästa år, för min e ju en plastis, annars hade jag nog slängt ut den redan tror jag, tihii..

Vi äter mysig knytkalaslunch ihop med typ julbord fast med ägg istället för skinka :P Sen blir det skattjakt efter gömda påskägg (inomhus, vem vill leta efter fastfrusna och våta ägg utomhus den här tiden på året!!?), en ny tradition som jag introducerat för mina barn, vi gjorde inte det när jag var liten. Skattjakten är åldersanpassad, i år får tex sonen och småkusinerna utskrivna foton som ledtrådar medan dottern som lärt sig läsa så bra sen sist får skrivna. Men det är ju på lördag förstås.
Idag är det skärtorsdag och då klär man såklart ut sig till påskkärring så det gjorde vi i morse. Sonen ville vara påskkärrings-riddare så det fick han bli, riddartröja, mantel, rosa kjol, sjalett med dödskallar och fräknar och kindrosor. Dottern körde mer traditionell stil i rött, lila och orange. Vi sprang ut och knöt varsin kvast åt dem också innan vi gick till skolan. :D
Ska ta ett kort på dem när de kommit hem sen, de är urläckra! Konstigt nog hade ingen annan, varken på dagis eller förskoleklassen, klätt ut sig. Supertråkigt! Har jag aldrig varit med om förut, kan det vara den här trista kommunen kanske?
Sen när de kommit hem ska vi sätta oss och rita små påskkort som barnen sen - utklädda förstås, kommer gå runt och dela ut till grannarna och önska glad påsk, det är en gammal tradition som vi alltid körde med när jag var liten :)

Ja vill med ha LeTigre som mamma 

Alla traditioner blir så mkt roligare när man har barn verkar det som! Jag får kidnappa några….

#14 Varför inte göra egna?

#14 å 15 ASG

#15-16 ja jag rekommenderar det! Hemgjorda barn håller mycket bättre kvalité än såna där grossistuppfödda halvfabrikat. Om inte annat så är det ekonomiskt och nyttigt fört hjärtat att tillverka sina egna, det är oftast superenkelt - och väldigt roligt också. Pm:a mig så kan du få steg för steg instruktioner om av hur man gör. 
(annars kan man få jättefina exemplar begagnat också, finns massor av omplaceringsbarn som behöver hem!)

Njaä. Människobebisar får vänta! Råttbebisar först! 
Haha ;)
klart man ska gömma ägg!!! Min farfar är från tyskland och där kör de med påskharen som gömmer ägg i trädgården. vi som alltid bott i lägenhet kör en hemmagjord variant.. jag är 26, tror vi har gjort dettta varje år hitintills… vi kör "fågel fisk och mitimellan" sen är det bara att leta.. nädå, inte barnslig..
mmm gömma påskägg i 1 dm snö. Det skulle va nåt det XD
/Karoline.
HAHAHAHA så sant
:)