Lunginflammation?
Tänk om min bebispojke har det? Överlever dom det? Jag börjar bli väldigt orolig.. jag har gjort allt som jag har fått tips om men inget har hjälpt… eller kan det vara så att han reagerar på katt-ströet??
testa byt strö bytt till tidningspapper och testa
gå till vet ? eller där kanske du också varit ?
// Vanessa

#1 Okej jag ska testa det så får vi se..
#2 Jag ringde idag och bokade tid så nej jag har inte vart där än..
Fortfarande orolig över lunginflammation, som sagt, överlever dom det?
Det finns medicin mot det.
okej, det är bra :) lycka till!
// Vanessa

Är det lunginflammation är det allvarligt och om de överlever eller inte beror på behandling och hur kroppen klarar av sjukdomen.
Symptom på lunginflamamtion:
-Sptitlöshet
-Dricker inte
-Slö
-Andas mycket tungt, bukandas
-Biljud vid andning, som pipande, vinande ur lungorna
-Mycket allmänpåverkad
-Feber
Bra att tänka på:
-Se till att råttan får vätska!
-Veterinärvård snarast.

#5 Tack =)
#6 Okej, nu känner jag mig nästan 95% säker på att det inte är lunginflammation, han nyser nämligen bara och är lite rödare om nosen än sin bror.. äter och dricker göra han och han är pigg och verkar inte ha svårt att andas, han andas som sin bror =)
Om råttan inte dricker själv, hur kan man då se till att dom får i säg vätska om man inte har spruta och sånt?! *rent intresse =)*
Jag har bytt till tidningspapper nu och det tyckte dom var väldigt intressant =D
#7 kan tänka mig det =) hoppas det går över men far endå till en veterinär iaf det är något annat

#8 Jo jag tänkte göra det, såvida han inte slutat nysa helt.. eller jag lär nog åka iaf =) lika bra =)

#7: Man får fixa en spruta och spruta in vätska i munnen. :)

#10 kunde tänka mig nåt sånt =)

#11: Är man hos veterinären och har en uttorkad råtta kan man även be dem spruta in vatten i nacken (bara en parantes om man råkar ut för det nångång).

#12 mjo men det visste jag redan =)
hmm.. dom käkar på tidningspappret, inget att bry sig om eller? =S
dom brukar riva sönder bita och bära så det är ingen fara

#14 okej så bra =) Tack för svar =)