Allergisk
Hur vet man om man är allergisk? ja hur är symtomen om jag säger så.. om någon vet :)
man kan bli snorig, rinnig i ögonen, man kan bli röd på huden och få utslag, små röda prickar tex. finns säkert fler symtom.
nysig

Allergi kan yttra sig på många vis, kliande utslag som nässelutslag, rinnande näsa, kliande och rinnde ögon.
Okej! j o för jag har märkt att när jag är inne i mitt rum där twinis bur står så blir jag väldigt rinnig i näsan och i ögonen och jag nyser mycket. Men just nu är jag förkyld men när jag e i närheten av twini rinner näsan ännu mer än vad den gjorde när jag inte var inne i mitt rum. Är det ett tecken på allergi kanske?
Du kan va överkänskig :P Det ger mer sumptom när man är förkyld, om du inte märkt nåt innan du vart sjuk alltså!
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
det kan det vara, du får prova att hålla dig borta en längre tid och sen gå in å vara där lika lång tid och känna efter om det blir värre när du är där inne, blir du det så e risken ganska stor antar jag :/
Ahaa.. okej. Jag hoppas inte det iaf :/ Men tack för svaren! då vet jag! :)
kan ju kanske vara så att du är extra känslig nu iom förkylningen också eller nått.
mina mamma är allergisk men hon tål djur rätt så bra iaf dock när hon är förkyld kan hon inte va i närheten av dom och känner av alergin när jag kommer och hälsar på doch bara när jag är hon är förkyld
Jag har sen en tid tillbaka fårr så kallade nässelutslag, vet inte vad det beror på. Får dem framförallt på handleder och i händerna. Om de beror på djuren kan jag inte svara på i o med att jag plockar med dom hela tiden…

Lånar tråden*
Kan det visa sej genom att man får väldigt svårt att andas?
Ja min kompis reagerar så på katter.
Gå och testa dig (höhö) på vårdmottagning eller liknande :D
/Karoline.