Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 592 ggr
jessi_twini
0

Allergisk

Hur vet man om man är allergisk? ja hur är symtomen om jag säger så.. om någon vet :)

Bullerbytjejen
0

man kan bli snorig, rinnig i ögonen, man kan bli röd på huden och få utslag, små röda prickar tex. finns säkert fler symtom.

Bullerbytjejen
0

nysig

TinaSjoblom
0

Allergi kan yttra sig på många vis, kliande utslag som nässelutslag, rinnande näsa, kliande och rinnde ögon.

jessi_twini
0

Okej! j o för jag har märkt att när jag är inne i mitt rum där twinis bur står så blir jag väldigt rinnig i näsan och i ögonen och jag nyser mycket. Men just nu är jag förkyld men när jag e i närheten av twini rinner näsan ännu mer än vad den gjorde när jag inte var inne i mitt rum. Är det ett tecken på allergi kanske?

sussa08
0

Du kan va överkänskig :P Det ger mer sumptom när man är förkyld, om du inte märkt nåt innan du vart sjuk alltså!

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Bullerbytjejen
0

det kan det vara, du får prova att hålla dig borta en längre tid och sen gå in å vara där lika lång tid och känna efter om det blir värre när du är där inne, blir du det så e risken ganska stor antar jag :/

jessi_twini
0

Ahaa.. okej. Jag hoppas inte det iaf :/ Men tack för svaren! då vet jag! :)

Bullerbytjejen
0

kan ju kanske vara så att du är extra känslig nu iom förkylningen också eller nått.

[countess]
0

mina mamma är allergisk men hon tål djur rätt så bra iaf dock när hon är förkyld kan hon inte va i närheten av dom och känner av alergin när jag kommer och hälsar på doch bara när jag är hon är förkyld

Ladyinred
0

Jag har sen en tid tillbaka fårr så kallade nässelutslag, vet inte vad det beror på. Får dem framförallt på handleder och i händerna. Om de beror på djuren kan jag inte svara på i o med att jag plockar med dom hela tiden…

UpptagetNamn
0

Lånar tråden* 

Kan det visa sej genom att man får väldigt svårt att andas?

Ladyinred
0

Ja min kompis reagerar så på katter.

KAGE
0

Gå och testa dig (höhö) på vårdmottagning eller liknande :D

/Karoline.