ang. blocketannonser
Blocketannonser (och även andra annonser) sitter inte uppe för evigt, därför skulle jag vilja att när man länkar till en annons att man även sätter upp en skärmdump (i jpg el png) på annonsen. Detta för att man skall kunna se annonsen även när den är borttagen!

Jag har också tänkt på det.. Blir himla trista trådar..
Men vet inte hur man gör en skärmdump!
Går det inte lika bra att kopiera in bilden?
Älskar mina stora små vänner..

Tryck på en knapp på tangentbordet som heter print screen, så tar den en bild över vad som är på skärmen i det ögonblicket. Sen går du in i typ paint och väljer klistra in. Sen kan du beskära så att bara det vesäntliga kommer med =)

Brevid (till höger om) F12 tangenten på tangetbordet finns en knapp som heter Prt Sc/SysRq. Prt Sc står för print screen och tar en kopia av hela din dataskärm, klistra sedan in i paint eller photoshop och beskär så att eventuella telefonnummer inte kommer med i bilden du sparar, sen lägger du in den i tråden bara.. =) Gör ett exempel på det innan jag skickar detta meddelandet så du fårstår..
(Och jag har censurerat ditt namn samt mitt så att säga, samma måste du göra om du tar en kopia av ditt skrivbord och det står nummer och namn i en annons från blocket)

Bra att ni förklarade! Så slapp jag! 

Någon som vet hur man tar en skärmdump (gah, tänker bara på engelskans "take a dump") på mac os X Tiger?
#5:
Om du vill ta en bild av hela skärmen trycker du på kommando-skift-3.
Vill du ta en bild av en del av skärmen, trycker du på kommando-skift-4. Markera sedan vilket område som ska avbildas genom att dra.

#5 javisst ja!! Jag har försökt komma ihåg hur man gör hur länge som helst!! TACK! 

#2, 3 Å tack! :) Vad snälla ni är!
Älskar mina stora små vänner..

jag kunnde redan det xd