burräknare
alltså, nu när dom har gjort om ratpower så kan jag inte hitta burräknaren :o någon som kan skicka länken?^^

shysst!

Men tyvärr får jag sällan ut svaret på det,vet ej om det kansek är något med min dator som gör att det ej vill funka,men men.Jag hoppas det funkar bättre för dej! :) Bara kul att kunna hjälpa till! :)
i min bur får de plats 16 råttor :) Dock skulle jag inte vilja ha så många. Alla kan ju inte få sin personliga uppmärksamhet då…

Någon som vet hur stor en sån här Jennie bur är? Jag tror det är så min bur heter (en sån bur som man får med två hyllor och rör och som är en råttbur) och hur många det får plats enligt burräknaren,jag får ej den att funka för mej. :( Jag antar att de är fem och så många vill jag ej ha om det skulle vara rätt,max tre i min bur! :)
Men vet ni hur stor buren är och hur många ska få plat får ni gärna skriva det!Vore kul att veta!

#5 om det är buren Jenny från Ferplast som du menar så är måtten: 80 x 50 x 79,5 cm
Jag har för mig att det enligt burräknaren ska få plats med 5 råttor där i, men jag håller med dig om att 3 är max.

#6 Ja nu när du säger namnet och måtten så känner jag igen det.Tack så jätte mycket!Super shysst!
Ja jag vill ju få plats med lite roliga saker till dom också och skulle man ha 5 i den så får man ju vara typ glad om de kan få något till liggplats,så det är för mycket tycker jag!Just nu har jag bara 2 i varje,men jag letar efter en tjej till eftersom den älsta jag har börjar bli gammal och jag vill ju ha någon på gång om det händer henne något eller så får jag ta 3 i den,men det funkar tycker jag.Jag har haft det förut,men som sagt inte fler än så!

#7 mina tre killar bor i en sån bur, tycker att det funkar utmärkt, men man får ju hänga i mer grejer än vad som följer med vid köpet så att det inte blir bråk om liggplatser :)
Jag blir förvirrad av burräknaren! (möjligtvis för att jag inte är kapabel till att förstå matematiska benämningar och sånt där)..
När man skriver in måtten och väljer 60 dm3 per råtta så får man svaret att många fler råttor får plats i buren, än om man väljer 6 dm2?! Vad är skillnaden, och vilket tycker ni att man ska gå efter?
Jag skrev in måtten på en bokhylla jag funderar på att bygga om lite och ha som råttbur, och räknat enligt första alternativet får 7 råttor bo i den, men räknat enligt andra alternativet bara 3 råttor?! Hmm.. förstår inte :o(
#9: Jag brukar använda L80, alltså 6cm2.
Om du har en bokhylla räknar ju inte mätaren med hyllplanen så då kan man ha lite mindre än burräknaren tycker. Så länge den är tillräckligt djup…
#9 - om man tar dm2 så är det väl att arean av buren räknas, alltså typ burgolvet (bredden x djupet), medan med dm3 så räknas väl hela burens utrymme? Vet inte.. :S
Tydligen så ska min dvärgkaninbur vara stor nog för fyra råttor! Testade bara på skoj, orkar inte springa ner till källaren å mäta råttburarna som ska finnas där nånstans (de används ju inte längre..).
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Det får aldrig plats 9 st i min bur… Men det säger den :S
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Ahaaaa…! :oP *dum*
Så dm3 är typ kubikdecimeter och dm2 kvadratdecimeter?
Då var det ju inte så himla konstigt som jag trodde haha..!