OT j*a människor :(
Jag har en kattgubbe på ca 6 år som lever sitt egna lilla liv :)
han kommer och går lite som han vill och sen en månad tillbaka har jag och grannen "delad vårdnad" om honom för att han blivit störtförälskad i hennes hankatt och bestämt sig för att bo hos henne lite då och då :)
Nu för några dagar sen när jag skulle gå ut och gå med hundarna mötte jag ozzy som han heter här i våran backe. Och jag blev alldeles paff när jag såg honom..
Han hade ett stort fult sår i pannan som var fyllt med var :( Och han är omöjlig att få tag på nu.. Det står ett ödelagt hus här på våra gata där katterna brukar krypa in i källaren och lägga sig när det är kallt ute… Och självklart kryper han in dit så fort man försöker få tag i honom :(
Jag har kommit så pass nära att jag kunnat kolla lite på såret och det ser precis ut som om någon slagit till honom i pannan med en spade eller liknande :(
Vi bor i ett ganska skumt område med mycke sjukt folk och missbrukare. Vi hade tidigare en katt som en alkholist lät sin hund bita ihjäl :(
nu kanske detta inlägg blev lite flummigt formulerat men jag är så fruktansvärt upprörd på att människor kan behandla djur på detta sätt . Ok om man är less på att katten kanske springer runt på ens tomt eller liknande men det ger en fan inte rätt att smälla till honom i huvudet med en spade! Varför istället inte komma till mig eller min granne och be oss se till att inte katten är där och springer istället :(
ne fyfan för mänskligheten alltså :(
Usch och fy :(
Ett bra tips för de människor som stör sig på att katterna är på en gård, gräver i rabatter mm, gör nåt läskigt ljud! Min mamma ogillar katter väldigt mycket och vi gör ljud eller stampar i marken om det kommer en katt, de är nästan aldrig här längre så det funkar ju!
Men skada dom inte :( Usch… Hoppas han inte blir dålig eller så :(
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Jo men det skulle underlätta en hel del om dom som stör sig på honom kom och sa det så jag hade kunnat göra nånting åt det, men istället smäller dom till honom :(
har jagat honom i flera dagar men han är livrädd, litar verkligen inte på någon efter det där :(
såret ser tack och lov bättre ut nu än när jag först såg det men det skulle behövas rengöras och kollas igenom ordentligt och kanske måste en vetrinär kolla upp det hela men ja som sagt han går inte att få tag i :(
Kan du inte sätta ut en fälla då? :(
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Sätt ut en fälla eller ring veterinären och hör vad de säger!
ändrade rubriken 

#3#4
Ja det får bli något sådant, ska höra mig för om det finns nån fälla av något slag man kan få låna :) Problemet är att det praktiskt taget kyllar av katter här omkring så jag har väl oturen att fånga in alla andra katter utom honom haha :P
Jo mamma har pratat med vetrinären och han sa att vi skulle fånga honom och göra det rent, och eventuellt komma in med honom om det inte började läka som det ska.

#5 haha super :D
Hör av dig till det lokala djurskyddet de brukar gärna hjälpa till :)

ska göra det :)
jo hemskt att man kan utsätta ett stackars djur för såntdär :(

Fy vad hemskt! Hoppas verkligen du får tag i honom. Låter inte som ditt område är så passande för en katt att gå ute i?
Har råkat ut för något liknanse då min hankatt blev sparkad i sidan/ryggen så illa att jag trodde han skulle dö. Pälsen föll av och man kunde typ se skoavtrycket i form av ett sår. Han var inte försäkrad då och bara röntgen skulle de ha en hel månadslön för, jag hade bara råd att gå till vanliga veterinären men som tur var verkade ingenting vara brutet (katter har ju gummileder och bryter sällan ben). Han repade sig så småningom och har inga men men det var hur som helst fruktansvärt och om jag fick tag i den som gjorde det… grrrrrrrrr

#11 nej det är inte så passande nej :/ men vad ska man göra när han är en sån katt som knappt vill vara inomhus och river ner blomkrukor och protestbajsar inomhus när man håller honom inne :(
ush :( tur att han blev bättre ! ja man vill ju ta en spade oh smälla till den som gjort detta så han själv får känna hur det känns :/
ursh fattar inte hur människor kan göra något sånt vi hade en tant som bodde granne och första gången vi släppte ut våra kissar så kom hon ut och sa att hon skulle skjuta ihjäl dom :S
dom katterna ick inte att ha inne dom vart så deppiga ät inte låg bara och sov :/ så jag tänker oftats så här bättre att dom är ute och får vara lyckliga än sitta inne och må dåligt !

#13 oh då hade katterna inte ens gjort nånting opassande? sjuk tant :S
ja det är samma med denna katt, han går verkligen inte att stänga inne, han kommer i stort sett bara in oh äter gosar lite sen vill han ut igen, han älskar verkligen att vara ute, så synd att någon gjort detta mot honom :(
#14 nej asså dom var uppföda på landet så dom hade praktiskt taget varit ute i hela sitt korta liv om man säger så hehe dom var 4 månader när vi tog dom så då fick dom va inne i 2 veckor för att veta vars dom bor sen när vi släppte ut dom så kom tanten ut direkt :S gissa om jag vert chokad :S
jo hoppas att ni får tag i stackarn och hoppas ni får tag i idioterna

#15 hon kan inte ha haft alla får i hagen den tanten hehe :P
jo jag har ställt ut en stor skål med kokt fisk *blää*
ska försöka haffa han om han vågar sig dit oh smaka :)
#16 nä inte mkt i skallen hade ju förståt om dom varit på hennes balkong och pissat eller vad tusan som helst men nu hade hon igent att gå på
håller tummarna :D

fy vad elakt av dem att slå kissen 
. vi vågar inte släppa ut våra katter ,dels för att vi bor i stan med bilar och sånt och dels för att det finns idioter som inte kan låta katterna vara ifred.
#1 svärfar bor i ett villaområde där folk släpper ut sina katter hur som helst och flera katter springer runt och gräver och håller på, vi försöker få bort dem från tomten men inget funkar och vi har provat med ljud och så. men självklart skulle vi inte göra illa dem, det är fegt. men man tycker de kan ha lite mera koll på katterna, vissa är inte ens kastrerade ju !!
T.S , hoppas du får tag på din kisse, tycker det är så fegt att ge sig på ett djur som inte kan försvara sig och litar på människor.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Vad hemskt. :0

ja det var riktigt illa :( men nu har jag fått tag i kissen och gjort rent såret och allting… det var jätteobehagligt :(
men vetrinären sa att det inte kunde sys eller så utan vi fick bara skötselråd m.m :) men det syns att det redan är på bättringsvägen :)