Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 645 ggr
artdesiu
0

OT - lite hjälp?

Har lite idétorka angående en skrivuppgift jag har, postade detta i skrivlust.ifokus men utan någon större respons.

Så, kära råttvänner. Ge mig tips! Uppgiften är att likt Dante gå en guidad tur i helvetet och dess kretsar.

Det jag har problem med är Vilka straff som ska delas ut i varje krets, och vilka jag ska träffa på i helvetet. Det kan vara vem som helst, av vilken anledning som helst (som stämmer någorlunda in på kretsens kategori), så kasta ur er allt hat mot de som förtjänar det. Och ge riktigt ordentliga straff.

För en idé om hur det går hela går till följer här wikipedias tolkning av det hela:

Vestibulen, mitt emellan jord och helvete straffas de ljumma, de som gjorde varken gott eller ont i livet, genom att tvingas jaga en blank fana, själva jagade av getingar, flugor och larver.

Första kretsen: De okristna, de födda före Jesus, de som kämpade för det rätta men inte hade den rätta tron. Straffet är ett evigt liv som det på jorden.

Andra kretsen: De vällustiga (sexuellt utsvävande) blåser omkring i en storm.

Tredje kretsen: De omättliga tvingas ligga ner i gyttja under regn och hagel.

Fjärde kretsen: De giriga och slösaktiga tvingas rulla stora stenar mot varandra.

Femte kretsen: De vreda slåss mot varandra i ett träsk och de lata ligger fast på bottnen.

Sjätte kretsen: Kättarna brinner i öppna gravar i all evighet.

Sjunde kretsen: De som skadat andra kokas i blod, de som skadat sig själva växer fast i träd (oförmögna att skada sig själva) och de homosexuella (inte alla), ockrarna och hädarna vandrar omkring i en glödhet öken, utsvävarna jagas av vilda hundar genom en skog.

Åttonde kretsen: De som lurat och bedragit, stulit och splittrat, smickrat och spått, gjort sig skyldiga till ondskefulla, kallblodiga synder associerade till svek straffas här i tio olika underavdelningar (Malebolgia)

Nionde kretsen: Förrädarna mot sina nära och vänner är fast till knäna i en frusen sjö, landsförrädarna till midjan, förrädare till sina gäster till halsen och de som förrått sina mästare är helt infrysta i Cocytos is. Judas, Brutus och Cassius tuggas levande av Satan som är fast i sjöns mitt.

Absinthe
0

Jag vet inte redigt om du menar att man ska nämna en grupp man har hat mot och utföra ett evight straff till dem i helvetet? Som tex djurplågare är fastkedjade (likt djur i bur) och tvingas stå på glödhet kol utan vatten, utan mat? Eller att pedofiler ska tvingas svälja en muterad köttätande skalbagge som tuggar sig sakta genom alla inälverna men innan ska både h*n få tungan avskuren så h*n inte kan be om nåd?

Hehe… ja som sagt är det typ nåt sånt du menar? =D

artdesiu
0

Absolut! Jättebra idéer för övrigt.

I vilken krets hade du velat placera dem?

Absinthe
0

Oj.. båda i den värsta tror jag, hatar sånna lika mycket nämligen. Den värderingen kanske du kan göra i vilket fack de ska sitta i? =)
Haha fantasi har jag gott om ifall du vill ha fler exempel.. =)

artdesiu
0

Jo det är klart, brott mot försvarslösa är nog den värsta sortens brott, men jag menade mest med tanke på vilka som hamnar var enligt beskrivningen ovan. Strök under de som straffades i de olika kretsarna.

För all del, släng ur dig all ilska du har. Jag behöver all inspiration jag kan få för tillfället, har skrivkramp som bara den. (:

Absinthe
0

Lögnare borde hängas upp i krokar i hälsenorna och hissas upp och ner ett antal gånger med ord upprepade att tala sanning är lag.

Mördare borde få torteras med att ligga på en spikmatta med fastspikade armar och ben så de inte kunde komma loss och kallt vatten droppandes i pannan som snart kommer bli outhärdligt (gammal vanlig tortyrmetod det med vattnet)

Tjuvar borde få spetälska så de får gå och plocka upp sina kroppsdelar bland alla andra tjuvar och bli jagade av hungriga vargar som symboliserar deras hunger efter andras saker.. =P

Ojoj, detta är kul, gud vad roliga sånna här uppgifter är i skolan!! Precis gått igenom sånna här saker i lite djupare form innan i svenskan.. jag gillar inte skräckfilm och horror och splatter och sånt.. *oskyldig*

Bush, Hitler, Saddam Hussein eller hur han stavas och andra översittare som orsakar oskyldiga människor lidande borde få bada i syra och sen återuppstå och bada i syra igen, om och om och om igen.. fast först få se på varandra en efter en som hamnar i syran.

Gud nu vet jag inte mer eller om jag vågar skriva mer.. =P

Absinthe
0

Människor som inte agerar rätt i olika situationer och som ofta har egoistiska motiv till vad de gör ska evigt få vandra omkring i cirklar utan att känna glädje och omgivningen de vandrar omkring i ska vara grå, inte ljus och inte mörk, som ett dunkel innan solnedgång.

Det där med att leva i lust är ju rätt gammalt, nästan alla människor strävar efter att känna lust idag tror jag. Och det är svårt att straffa när det idag är accepterat. Försöker komma på mer hemska människor. Politiker? =P Haha fast det beror på vilket parti man gillar och hur insatt man är, dvs INTE mitt ämne.. =P

Har svårt att kategorisera dessa människorna som jag nämt, man vill gänra placera onda i ett fack och inte dela in det facket i 9 fack till.. det är svårt så det nöjet får du själv fixa tror jag.. ;P

Giriga ska få maskägg placerade i huden så det växer ut maskar ur kroppen som kommer få kroppen att sakta ruttna ner till jorden dit maskarna hellre vill vara..

Jag borde plugga matematik just nu.. =P

artdesiu
0

Haha, och jag har tyskaprov imorgon, men det har jag inte orkat ta mig tid att plugga till ännu :P

Gud vilken livlig fantasi du har, ge mig lite. Det är bara skriva mer när du kommer på, allt är välbehövt och användbart!

Nicciz
0

Absinthe gör mig mörkrädd *asg* Flört

Absinthe
0

Jag älskar att skriva, har börjat på många böcker men inte riktigt velat skriva klart någon, eftersom jag haft lite tidigare svårigheter med språket, men finner språket lättare idag än tidigare eftersom jag var så extremt skoltrött förr men pluggar om allt igen nu och det känns kanon.. =) Tror jag ska skriva någon skräck eller horror sen vid något tillfälle, eftersom just på det planet har jag livlig fantasi, skulle dock önska mer fantasi omkring det paranormala ämnena samt mystik. Det är jag däremot väldigt dålig på att beskriva. Sen har jag förmågan att när jag blir uppspelt och ska skriva något vill jag ha ner det fort och det blir luddigt.

Jag kommer inte på så många onda människor just nu men bestraffningar kan jag komma på fler.

Injecera bedövningsmedel i hela kroppen på någon och den ska vara i vaket tillstånd när den blir indränkt i blod och släppa lös en flock hyenor på den personen, man är vaken under tiden man slits i bitar men känner inget.. haha gud vad rå jag är.. ^^,

Tvångsmata någon med välfyllda tarmar och sy igen munnen?

Binda fast någon efter en häst som galopperar i all oändlighet på grus så skinnet på ryggen på personen slits loss i slamsor.

Nej nu ska jag lämna datorn och plugga matte, men lycka till med uppgiften.. =) Och tyskan! ^^,

Absinthe
0

Haha, Nicciz hoppas du varit en bra människa, jag är nog djävulen själv! ^^,

artdesiu
0

Den med att tvångsmata någon lär ju lätt bli som straff för "de omättliga" :P

Tackar tackar för all hjälp, kommer definitivt använda mig av flertalet straff-grejer.

Ingen fara om du inte kommer på en massa personer, man fick välja hur många man ville stanna och prata med, och det behövde inte bara vara välkända brottslingar etc. utan kunde vara "vanligt" folk som felat i sina liv.