Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 483 ggr
[countess]
0

blötfoder

jo en tanke slog mig med blötfoder råttor måste ju vessa ner tänderna annars växer dom och blir förlånga? och det kan dom ju inte göra med gröt makkisar mm och om dom får blötfoder två ggr dag så är dom väl inte så sugna på Torrfoder och om dom inte heller är "tuggare" så behöver dom ju det där extra att äta hårt ex

så hur går det med era råttor? har dom problem med tänder? är dom "tuggare" ?

i den här tråden så vill jag inte höra om att jag inte ger mina råttor blötfoder utan dom kankse för det någon gång per dag och det har funkat utmärkt så med alla mina råttor utan jag vill höra om era råttor hur det funkar med tänder =)

LeTigre
0

Mina får färskfoder 1-2ggr om dagen (bebisarna får alltid 2 gånger) men de äter Torrfoder ändå och ingen råtta jag har haft har haft problem med att slita ner tänderna.

Grodan
0

råttor behöver inte hård mat för att vässa sina tänder - de vässar tänderna ändå genom att snabbt gnida dem mot varandra, kallas för gnissla tänder… däremot har råttan ett behov av att använda sina tänder och gnaga å greja, så visst är det bra med hårda saker att gnaga på för dem

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[countess]
0

#2 ah okej =) alltid lär man sig någonting nytt