tänder
Min ena råtta har en svart fläck mellan(på) sina tänder? är detta något era råttor har haft? tror ni att det är något man kan få bort? Kan detta påverka hennes intag av mat?
Min råtta ska ha ett år kvar att leva(hoppas hoppas!!), men nu har hon börjat bete sig som en döende helt plötsligt. Hon äter inte riktigt (far min sade nyss att hon gått ner i vikt, men det tycker jag inte själv), går konstigt och är inte alls så sprallig som hon brukar vara utan mest bara vilar. Kan hon ha en hjärnblödning eller hjärnskakning?
tack för svar

Osh, ring med veterinären och hör?
Det låter ju inte så bra om hon beter sej som om hon ska dö.
Hur gammal?
/Karoline.
hon är ca. två år.
Nu har det börjat rinna ur nos och ögon, men det verkar inte som om hon har mycoplasma då hon inte rosslar eller verkar förkyld. Men jag har idag börjat ge henne Baytril mot mycoplasma, för säkerhets skull…
Men om det var någon som jag trodde skulle dö först så var det hennes syster Belsebub, för Lucifer(råttan som är sjuk) har nämligen alltid varit vild och sprungit omkring.. nu kan hon inte ens röra sig mellan planen i buren, så nu står allt hon behöver på en och samma våning..