OT percing
Gör det ont att göra en percing i över läppen? Någon som gort det?
Hur ont göre isåfall? Börjar det blöda? Och andvänder dom en sån tång som man tar hål i öronen med? Hur länge sitter tången inne? Och hur mkt kostar det? :D
Shit vad många frågor det blidde ;D

Tång använder de för att hålla läppen med och sen kör de genom en nål, sen sätter de i ett smycke. Vanligtvis kan det blöda lite men ska helst inte blöda allt för mycket då det kan ha träffat fel då. Det gör rätt ont, men har man själv valt smärtan så får man stå ut med den. Själv tycker jag det är rätt skönt att bli piercad, själva känslan.. =)
Sån pistol de använder på huvudsalonger att ta hål i öronen med är mer än illa, man ska aldrig använda en sån, det är inte bra alls..

Om du menar en sån piercing som sitter i mitten uppe (en medusa) så har ja en sån.. Jag tyckte inte att den gjorde ont alls.. Typ som att ta hål i öronen.
Vet inte riktigt va du menar för tång.. (?)
Min kostade typ 400 eller ngt sånt.. Minns inte riktigt.. =)
min syster har gjort det och hon har perccingar överallt och den percinegn gjorde ondast tycker hon och hon är inte över känslig om man säger så :P
sen en kompis gjorde det nyligt och hon ´har i underläppen och tungan näsan och naveln och i överläppen som hon tyckte gjorde ondast
men båda tycker att det går att göra och dom skulle göra om det igen :D

Vad läskigt, jag vet inte om jag vågar :(
Kan man inte typ gå till sjukhuset och bedöva sej först? :P
Jag ska ha på höger sida i överläppen tror jag ^^
Smärta är ju sååå skönt! Allt ovanför halsen känns knappt. Ta längre ner på kroppen och det smärtar på RIKTIGT!!!
ska du göra vid sidan om kallas det mouche, medusa sitter i mitten (under näsan)
bedövning ska du låta bli om du inte gör det i samtycke med piercaren, huden reagerar annorlunda om den är bedövad vilket kan påverka resultatet….
Om du är såpass orolig för smärtan att du tappar fokus på resultatet bör du avstå tills vidare.
Hur ont eller vilken typ av smärta kan ingen här svara på utan det måste du uppleva själv, vanligtvis går det så snabbt att de enbart hinner tänka "aj".
Om det börjar blöda eller ej är också idividuellt, en erfaren piercare upptäcker om det finns synliga blodkärl, men dom kan finnas längre in och därmed orsaka blödning.
≧◔◡◔≦
jag tycker halva grejen med att pierca sig är smärtan… man kan fasiken bli beroende av den
#8 det får stå för dig grodan, jag är mer för resultatet. ;)
≧◔◡◔≦

Men smärtan är faktiskt skön.. =D
Ni kanske borde starta en RiF första BDSM klubb? ;)
≧◔◡◔≦
jag har inte piercat mig men väl tatuerat mig, den smärtan är superhärlig tycker jag, me like :-P Men piercing då går det ju undan av bara den, du hinner inte säga tack å bock så är det klart :) eller man kanske inte ska prata under tiden iof, hehe men tänka det kan du ju göra :)
Man ger inte bedövning pga att det tunnar ut blodet.
#13 beror nog på vilken typ av bedövning, den jag syftade på var emla/ambla(stavning?) plåster.
blodförtunning blir det nog om man stoppar i sig något, och det gäller även mediciner och alkohol.
≧◔◡◔≦
#14 Ingen typ av bedövningsmedel får användas innan man ska pierca sig. Det går också in och förtunnar.
Bedövning är bara onödigt, nästan ingen tar nåt sånt.
Om det gör ont varierar från person till person. Men det är ingen olidlig smärta.
Jag har gjort tre piercingar i läppen. Den första kändes INTE ALLS! Andra och tredje däremot gjorde ganska ont.. men det handlar bara om några sekunder!
Piercingar som sitter vid munnen läker relativt lätt.
Det kan blöda lite, men inte mycket. Att det blöder beror på att man stickit igenom/vid ett blodkärl som helt enkelt brustit.. inget farligt.
/Karoline.
#15: Bedövning får användas, men man måste ha utbildning (läkarshit) för att få ge det. Det finns bara några få studios i Sverige som har någon men den utbildningen..
/Karoline.
#15 klart det får användas, men dom flesta gör det inte just för att det är onödigt.
Vet att kylspray används också…
≧◔◡◔≦
Jag tycker inte man ska pierca sig eller tattuera sig om man inte klarar av smärtan :( Men det är min personliga åsikt ^^ sen får ju alla göra som dom vill :D
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Vad är kyl spray?

Fast jag vill, får väll stå ut med att vara död i några sekunder då ><
Piercings ska tas med en kanyl 1.6 mm. Går på en sekund, smycket sätts in direkt efter hålet är gjord i samma veva.
Brukar kosta typ 500 spänn.
/Karoline.
#10 härligt med nån som håller med!!!
Jag har tydligen oxå en medusa i så fall. Den sitter i snorrännan, ni menar inte tjurringen i näsan va? Hur eller hur så gjorde jag min själv, billigt o bra :P
Jag har en piercing i läppen. Det kändes ungefär som ett getingstick i läppen. Det var exakt så jag upplevde det. Kostade kanske 400 kr. De tog hål med en kanyl, vilket är säkrast. En tång kan ju aldrig bli helt steril. Kanyler slänger man väl efter att man använt dem?
#25 en tång blir ren i autoklav (tror jag det heter) så den kan visst blir steril.
Och det här med kylsprej och sånt har jag aldrig hört talas om att någon använt sig av. Låter tramsigt.
Inte heller känner jag till någon piercare som har läkarutbildning och som får lov att bedöva.
Kan man inte pierca sig utan bedövning ska man nog skita i det ;)
Vill man va fin får man lida pin ;)
Och jag föredrar att piercas med tång. Gör man det utan tång tror jag det blir svårare att få rätt det och tror det gör onödigt ont också.
HAr bara gjort med tång, så jag kan inte jämföra ;)
Det finns iaf en piercingstudio i Malmö där ägaren får ge bedövning.
/Karoline.
Som sagt, pinsamt :) Klarar man inte att göra en percing utan bedövning förtjänar man inte en

#6 Agree. Älskar smärtan
Många stressar ju upp sig i onödan..
/Karoline.
KAGE precis. Det är faktiskt inte så farligt. :)
Försökte pierca mig själv förra veckan.. men inte pallade jag det XD
hade ingen tång och vill inte riskera att göra helt snett.. har redan tagit ut en piercing (läkt ihop nu) pga att den var sne på utsidan, men vill absolut inte ha en som är sne på insidan heller :l vill no way behöva ta om någon igen.
Inget nice märke jag har nu efter den läkta uttagna..
/Karoline.

Shiit? Kan den bli sne? ;O
Då aknske man måste göra om den? :(
#35 Orora dig inte för det nu haha :) Alla blir inte snea :)
Om du ska ta i överläppen är det inte lika viktigt.
I nederläppen brukar man ofta ha ring, då är det viktigt att hålet är ganska rakt, annars blir ringarna helt cepe
+ smycket (stav) får inte skava för mycket mot tänderna/tandköttet eftersom **tandköttet då skavs bort för mycket.
**
Jag tycker inte du ska ta i vöerläppen alls, personligen tycker jag det oftast är fult. väldigt få som passar i det.
Speciellt när typ alla har för lång stav! När dom ler så sticker staven ut en halvmeter! Det är ju meningen och bara snyggt om själva kulan syns!
/Karoline.
Jag tycker det är snyggt :) Speciellt monroe :)

Jag har testat att limma fast en sån där silvrig folie bit, tycker det blev snyggt ^^
Men kan man bestämma själv hur lång staven ska vara? :S För jag vill också bara att själva kulan ska synas ^
Ja det kan man, men så gott som alla jag sett har för långa stavar. USCH för dom.
Note att i början får man en läkstav som är rätt lång.. efter ett bra tag byter man ut den mot ett "riktigt" smycke som man köper själv.
/Karoline.

Okej :)
Förlåt för världens dummaste fråga, men vad köper man sånna smycken då? ;O
där dom perciar finns dom kolla även inne på stan i umeå finns dom även på torget fast nu vet jag ju inte vars du bor :P
#41: Internet går, t.ex: www.starpiercing.net
Lokala guldsmedsbutiker kan du fråga på. Här där jag bor så har dom en katalog från Barbarella(?) wildcat som man kan göra beställningar från med gratis frakt ^^
Piercingstudios säljer.
Kom ihåg att smycket måste vara 1.6 mm tjock och tillverkat i kirurgiskt stål eller titan.
Du kanske borde läsa på lite om piercings? o.0'
Vet du hur du sköter en och vad man inte får göra under läktiden? Det är väldigt viktigt, fast vissa bry sig alls om skötselråden och det går bra ändå.. Men man borde det, är dumt att riskera att den får värsta infektionen och måste ta ut den eller att man blir sjuk.
/Karoline.
#43 fast det är inte så lätt att beställa hem om man inte vet hur lång staven ska vara :S
Man får mäta den staven man redan har och försöka räkna ut ungefär vad man tror..
/Karoline.

Lr helt enkelt gå till en piercare å fråga hur lång man har.. De brukar va mkt hjäpsamma :)
#45 jo så klart men tänkte ifall hon bara hade läksta i den är ju för lång :P
En piercare kan se hur lång du behöver längden kan variera från person till person.
≧◔◡◔≦
Just till tungan tycker jag att det har varit svårt att hitta rätt stav, fick en på en studio men tyckte endå att den va för lång. Jag fick nog köpa 4 olika innan jag blev nöjd.

#49 - Fastnar det inte mat i den i tungan ;)
Jag vill ha i tungan också tror jag ;0

D fastnar inte mat men d tar ett tag innan man lär sej finessen att äta med tungpiercing
Det enda som fastnar i min tungpiercing var någon godiscola.
Långa nudlar och sånt har jag hört om kan fastna och åka ner i halsen så att man måste dra upp dom igen för att kunna tugga och svälja o.<
/Karoline.
#53 Det har inte hänt mig på nästan 10 år :) Så det är nog inte så vanligt.
#52 haha jo jag testade gdis kola en dag efter jag hade tagit hål men gud va ont det gjorde
:P
#54: Well min kompis berättade iaf det, att det hänt henne några gånger. Fast hon har ifs två piercings i tungan..
/Karoline.
#57 Ja, det kanske är lättare hänt om man har två. Eller så beror det på hur man äter ;)
därimot har jag aldrig lyckas tugga på den medans jag hör hur alla andra tuggar sönt tänderna :S
fast igentligen ska jag inte säga så för då lär jag väl tugga sönt en tand eller nåt :S brukar ju som va det
#49 har just insett att min tungstav också är en aning lång, är dessutom i tanke på att töja för att få mer stabilitet.
≧◔◡◔≦
#59 Det har hänt mig några gånger, att jag tuggat på den. Som tur är inte så att någon tand gått sönder.
Jag har nu efter ca 10 år tagit ut min tungpiercing eftersom den låg och skavde på mitt tandkött och eftersom jag har bryggor. Skulle jag råka bita av en av dem skulle jag få betala det ur egen ficka. Kändes som att utmana ödet lite om jag hade behållt den ;) Väldigt tråkigt att ta ut :/
Jag hade två i tungan ett tag och de va en konst att äta ris då, de la sig alltid mellan kulorna då så man fick suga bort dom, och tro mig att man fick till roliga ansiktsuttryck ibland=P

Hmm..Ja vet ngt annat som har fastnat i min men d finns ju barn här 
LYL! Har lyckats fastna i en - med mina läppercingar.. :'>
/Karoline.

#63 Hahahahaha.. *skrattar* tur att man inte råkat ur för det.. =P