Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 307 ggr
cykelpump
0

Orolig :(

Fick hem mina råttor i måndags och jag börjar bli lite orolig. Dom bråkar med varandra och det är en lila fläck på ena råttans svans, om det är ett blåmärke. Vad ska jag göra så att dom blir sams. Och dom är rädda för nästan allt, men dt kanske är vanligt. Tycker det känns svårt att se dom om man råkar hosta så blir dom rädda och jag blir ledsen. vill inte skrämma dom.

KAGE
0

Dom måste bestämma rang ofc!

Höga ljud kan vara läskigt i början..
men de vänjer sig. Sure det kan vara jobbigt för dem, men det måste göras!
Jag har nästan alltid musik på i mitt rum när jag är hemma där råttorna står. Har en TV precis vid buren, kan ropa och hosta och allt närsomhelst - de reagerar knappt för dom är så vana ^^

/Karoline.

cykelpump
0

Okej, bara dom inte gör illa varndra riktigt mkt :/

Jo har tven på när ja e hemma hela tiden, men den reagerar dom inte på direkt. Men va ba lite orolig.

Tack (:

LeTigre
0

#2 oroa dig inte, de är inte gjorda av glas vet du! :)
Håll på med dem MASSOR nu, plocka upp dem, ha dem innanför tröjan, ha med dem framför datorn (håll koll på alla kablar bara) och när du läser läxor. De kommer bli supertama! Det är naturligt att det är lite läskigt precis i början men lämnar du dem "i fred" för mycket är det risk att de blir lite reserverade mot dig. Så gooooosa på!

Och vad det gäller bråket så är det säkert bara lek, det är viktigt att de får leka. Men håll koll så de inte biter hål i varandra :)

cykelpump
0

#3, Hur ska jag göra? Om jag har dom springer dom bara iväg och är rädd att dom ska komma ner på golvet för att det är så stökigt :/..

[countess]
0

#4 ha dom innan för tröjan då kommer dom igenstans va i sängen också ett tips=)

LeTigre
0

Ja var i sängen, täpp för eventuella glipor ner till golvet med täcken odyl. Sen sätter du dig med dem i knät och sitt länge och väl med dem, läs en bok, gosa, låt dem springa av sig :)

KAGE
0

Du kan gå in med dom i badrummet också och låsa dörren! Det brukar ju inte finnas så mycket att gömma sig under där/klättra upp på.. utom kanske ett badkar men det är ju ingen big deal :D

/Karoline.

cykelpump
0

Jo har städat lite där så dt är brord kvar ssen så börjar allvaret på riktigt :D ^^

Nicciz
0

Kommer råttorna från samma kull? Och hur gamla är dem?

cykelpump
0

#9, Japp. Vet inte riktigt. Runt 7veckor tror jag.

cykelpump
0

Låter som ena hackar tänder, är  det nått fel då lr gör dom bara så?

Mimus
0

Antingen é d att de knastrar å trivs lr é rädd

cykelpump
0

Okej, hoppas på trivs för hon satt på min axel. Trodde hon åt mitt hår först (:. Men får se om det upprepas och vilket sitvation dom/den e i(:

[countess]
0

#13 då tror jag hon trides:)