Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 309 ggr
niffen
0

Skriver av mig...

Jag står inför ett val… Inte så stort, men det är jobbigt, för förr var det bara två alternativ, men nu är det flera.. Massor flera.

Jag och min kompis la ut en annons på någon hästsida om att vi sökte "sommarlovhäst", för typ ett år sedan.. Och NU har vi fått ett svar till! Fast saker har ändrats sen dess… Jag håller ju på med min häst, och Stefani håller på i sitt ridskolestall med sin favvohäst. Fast hon vill ju, eftersom hon vill rida. Jag vet inte. Så vi svarade på mejlet att vi ska tänka på det, typ och frågade lite om vad det skulle kosta att ha hästen i en vecka, full uppstallning. Så får vi svar igen, med alla svar vi vill ha, plus att hon skirver att hon har en till häst, som vi kan få bli medryttare på! 600 i månaden och då får man rida ca. en gång i veckan. Och det är vad jag har tid till! Så jag har pratat med pappa, då han påminde mig om att jag har ju Zamuraj, lite halvt sådär… BÅDA stallen ligger lite långt bort. Både stallet där min "foderhäst" står och där uthyrningshästen står… Blö, jag vet inte vad jag ska göra…
Det finns ju ett par alternativ;

-Strunta i allt, och sköta Zamuraj
-Zamuraj + hyra 1:a hästen med Stefi
-Zamuraj + hyra 1:a hästen med Stefi sedan bli medryttare
-Zamuraj + medryttare

Det sista alternativet är ju lite taskigt för Stefani, eftersom hon inte rider, mer än på ridskola en gång i veckan och jag bara får allt  :P
(Men jag skulle ju kunna välja det om jag får en anledning, liksom)

niffen
0

PS. Jag har inte svarat på hästägarens senaste mejl…

[countess]
0

det låter lite dyrt med 600 spänn i månaden för en dag :S ta hand om din egen eller om det är din sköthäst  vet inte men så skulle jag ha gjort=)

niffen
0

Jag tycker det är ganska billigt, jämfört med vad man brukar se nu för tiden… Fyra gånger i månaden får jag rida en till två gånger i veckan - hur jag vill… Det är ju inte som ridksola, där lärarna bestämmer vart - hur - när man ska rida. Och isf kan jag betala det själv, dessutom..

Jag kanske ska lägga till att det bara är fram till sommaren jag får vara medryttare på stoet/den 2:a hästen, sedan säljs hon. Så det kommer inte vara så länge, kanske ett bra tillfälle för mig att "utvecklas"  :P

[countess]
0

#3 okej här i umeå är det asså max typ 300 -400 för en dag i veckan fast om du fick rida två ggr så kankse kan 600 hundra va ett bra pris men varför vill du rida två hästar ?

jag betalade 500 hundra i månaden för 3 dagar i veckan fast det är ju olika =) hade en häst på foder där jag inte betalade nåt förutom betfor :P fast det är inte så vanligt ;P

niffen
0

Vet inte varför jag vill rida två hästar… Jag har ju inte lika mycket frihet med Zamuraj.. Han är ju hingst och jag får därför inte gör lika mycket grejjer med honom. Jag får inte rida ut i skogen själv, t.ex… Men det är ju bara fram till sommarlovet med den här hästen… Efter det kommer jag vara med Zamuraj mer och kanske "lära känna" honom bättre, och då kanske jag får rida mer på honom…

[countess]
0

#5 jaha okej då förstår jag =) gör det som känns bäst men va förskiktig jag höll på aldeles för mkt och det slutade med att jag mådde bara illa av tanken att fara och rida fast ifs jobbad jag på travet tog hand om 14 st sen efter det for jag till ett annat stall 2 dagar i veckan och hade 3 hästar där som jag mockade åt och tog in sen 4 dagar i veckan red jag två hästar :S

men testa en månad det är mitt tips =)

och sen kan du ju alltid skriva plus och minus lista så kommer du nog fram till ett svar

niffen
0

Tack för hjälpen!   :D