Hera den busen!
Hej hej.
Har upptäckt att min bur inte är speciellt bra för unga/små råttor! Det är för glest mellan galleravstånden. Det är eg. en kaninbur, 80 cm hög, 100 bred, tre hyllor… den är jättebra i övrigt, men mina råttor är ca 3 månader (tror jag) och den minsta, Hera, smiter hela tiden! Har inga extraburar..
Vet inte hur jag ska hitta henne, dörren va stängd, å jag kan inte hitta henne i rummet…
Funderar på att köpa en mindre bur de får ha som små, och sen byter jag..
Mvh Alexandra

Haha, hittade henne bakom marsvinens nervända boklhylla, buren står där på.. å hon låg i hörnet liggandes som en boll och sov stenhårt! Hon måste verkligen legat trångt.. =P La in henne i buren, men hon lär vara ute om 5 sek igen..

Haha, vad skönt att du hitade henne!
Ja, det brukar ju vara ganska glest mellan gallren i marsvinsburar!
Älskar mina stora små vänner..

Aa, precis, men många har ju såna till sina råttor.. så jag trodde inte de skulle komma ut.. =P Men jag tror den passar dom som vuxna, så jag får väl leta efter en annan bur så länge :)

#3: Mina tjejer kunde ta sig in och ur kaninburar även som vuxna.

#4 Okej =S Får se om jag hittar nån bättre då.. men det är iaf en likadan bur (fast med tre hyllor och stegar) som finns i annons här på RIF gjord av Piripiri med rubriken "Stor bur säljes"…

#5: Jag vet inte hur stort avstånd det är mellan hennes/dina galler men när jag hade hanar hade jag en mindre marsvinsbur som underdel och de smidigare honorna (som inte såg ut att vara dräktiga i 20:e dagen på grund av för mycket mat) kunde lätt ta sig in och ut om de ville.

#6 2 cm. Aha, okej =S Hmm, blir nog till att sälja denna och köpa en ny bur då.. för Hera vill jämt ut..
så du vet, bara de får ut skallbenet (huvudet) så tar de sig ut med hela kroppen..*ler*

#8 Haha, okej =P

#8 Inte syrran :P
Igår fick hon ut huvudet för hon ville upp i soffan men insåg att d inte var bra för hon kom ej längre "Peppar Peppar" å drog in huvvet me ett plopp å satt sen å kolla argt på mej :P