Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 603 ggr
Chippers
0

Hera den busen!

Hej hej.
Har upptäckt att min bur inte är speciellt bra för unga/små råttor! Det är för glest mellan galleravstånden. Det är eg. en kaninbur, 80 cm hög, 100 bred, tre hyllor… den är jättebra i övrigt, men mina råttor är ca 3 månader (tror jag) och den minsta, Hera, smiter hela tiden! Har inga extraburar..

Vet inte hur jag ska hitta henne, dörren va stängd, å jag kan inte hitta henne i rummet…

Funderar på att köpa en mindre bur de får ha som små, och sen byter jag..

Mvh Alexandra

Chippers
0

Haha, hittade henne bakom marsvinens nervända boklhylla, buren står där på.. å hon låg i hörnet liggandes som en boll och sov stenhårt! Hon måste verkligen legat trångt.. =P La in henne i buren, men hon lär vara ute om 5 sek igen..

Terato
0

Haha, vad skönt att du hitade henne!

Ja, det brukar ju vara ganska glest mellan gallren i marsvinsburar!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Chippers
0

Aa, precis, men många har ju såna till sina råttor.. så jag trodde inte de skulle komma ut.. =P Men jag tror den passar dom som vuxna, så jag får väl leta efter en annan bur så länge :)

Girlie
0

#3: Mina tjejer kunde ta sig in och ur kaninburar även som vuxna.

Chippers
0

#4 Okej =S Får se om jag hittar nån bättre då.. men det är iaf en likadan bur (fast med tre hyllor och stegar) som finns i annons här på RIF gjord av Piripiri med rubriken "Stor bur säljes"…

Girlie
0

#5: Jag vet inte hur stort avstånd det är mellan hennes/dina galler men när jag hade hanar hade jag en mindre marsvinsbur som underdel och de smidigare honorna (som inte såg ut att vara dräktiga i 20:e dagen på grund av för mycket mat) kunde lätt ta sig in och ut om de ville.

Chippers
0

#6 2 cm. Aha, okej =S Hmm, blir nog till att sälja denna och köpa en ny bur då.. för Hera vill jämt ut..

Kleverin
0

så du vet, bara de får ut skallbenet (huvudet) så tar de sig ut med hela kroppen..*ler*

Chippers
0

#8 Haha, okej =P

Mimus
0

#8 Inte syrran :P

Igår fick hon ut huvudet för hon ville upp i soffan men insåg att d inte var bra för hon kom ej längre "Peppar Peppar" å drog in huvvet me ett plopp å satt sen å kolla argt på mej :P